Rolul muzicii clasice

Muzica este o parte din viata noastra. Fie ca ne place, fie ca nu. Dar pentru copil, ea are un rol foarte important. De aceea, trebuie sa fim foarte atenti cu ce muzica obisnuim copilul.

Ritmul cel mai ridicat de invatare este la varsta copilariei. Orice parinte si-ar dori un copil inteligent, dar inteligenta nu sta numai in datul genetic. Asa ca nu este surprinzator interesul parintilor pentru orice alt mijloc de a ajuta copilul sa se dezvolte din acest punct de vedere.

Astazi, va propun muzica. Nu stiu cati dintre parintii de astazi isi mai amintesc de „serata muzicala tv”, in care vocea grava a lui Iosif Sava ne propunea muzica lui Bach, si nu numai.

Ei bine, poate ar fi timpul sa reluam aceste emisiuni si sa ne gandim cum putem folosi informatiile din cultura uriasa a lui Sava in beneficiul copiilor nostri. Si asta nu numai pentru cultura generala a copilului, ci mai ales in beneficiul performantelor sale.

Caci beneficiile muzicii (in special clasice) la varsta prescolara, cu precadere acum, la 2-3 ani, sunt foarte bine documentate stiintific.

  • Copiii care sunt expusi muzicii de calitate inca de foarte mici au scoruri mai mari la testele de inteligenta.
  • Utilizarea fundalului sonor de muzica clasica pe perioadele de invatare (la gradi sau acasa) poate creste IQ-ul.
  • Copiii mici care iau lectii de muzica au sansa de a avea o memorie mai buna comparativ cu cei care nu iau lectii de muzica.
  • Exista o legatura intre gandirea spatiala si participarea la producerea muzicii (invatarea unui instrument muzical) si la activitatile de miscare pe muzica.

Totul trebuie sa inceapa ca o joaca. Pe muzica pot fi invatate foarte multe din abilitatile, notiunile, conceptele necesare fiecarei grupe de varsta, prin prezentare interactiva (auz, vaz, miscare, reproducere).

Pe masura ce copilul face muzica, asculta muzica, se misca pe ritmurile muzicii, el trece cu ajutorul acesteia printr-o multime de experiente, isi dezvolta aptitudini creative, capacitatea de concentrare a atentiei si atentia distributiva, coordonarea ritmica si motorie, abilitatile de socializare, capacitatea de memorizare si actualizare a informatiilor memorate.

La 2 ani, copiii au nevoie de muzica clasica in egala masura cum au nevoie de acele cantecele pe care englezii le numesc nursery rhymes, cantecele educationale in care sunt incorporate in versuri numaratoarea, literele alfabetului, culorile, partile corpului, lateralitatea (stanga-dreapta) etc.

Copiii au nevoie sa se exprime prin muzica, asa ca nu trebuie intoxicati cu ce ne place noua ca parinti sa ascultam. Daca i-am facut, trebuie sa facem un efort sa raspundem nevoilor lor.

Adauga un comentariu