Peștele sălbatic în sarcină – 3 motive pentru care vrei să îl incluzi în dietă

Atunci când vorbim de alimentația din timpul sarcinii se spune des că trebuie să ”Mănânci pentru doi”. Noi spunem însă că nu cantitatea este importantă ci ideal este să ai o alimentație corectă și echilibrată, care să ajute atât la dezvoltarea armonioasă a copilului cât și la păstrarea sănătății mamei. Iată 3 dintre motivele pentru care peștele sălbatic de Alaska este o alegere ideală.

Peștele sălbatic în sarcină – Conținut bogat în proteine

Proteinele reprezintă aproximativ 20% din organismul nostru, ele fiind responsabile de întărirea țesuturilor și a sistemului imunitar, având și un rol cheie în procesul de oxigenare a țesuturilor.

Acestea ocupă un loc central și când vorbim de alimentația din timpul sarcinii, fiind responsabile de formarea și dezvoltarea corespunzătoare a noilor țesuturi și organe, de la cel muscular la cel cerebral. În plus, atunci când optăm pentru peștele sălbatic și nu pentru cel de crescătorie ne asigurăm de calitatea superioară a acestor nutrienți, proveniți din apele pure și înghețate din Alaska.

Somonul de Alaska, indiferent de specie, este unul dintre peștii sălbatici cu cea mai mare cantitate de proteine. Daca somonul de tip King sau Keta oferă 22g de proteine la o porție de 85g, iar Alaska Coho și cel roz aduc un aport de 20 și respectiv 21g de proteine/85g, somonul Alaska Sockeye deține supremația cu un conținut de 23g de proteine pe porție.

Codul negru de Alaska sau cel Pollock oferă o alternativă la fel de bună – între 15 și 16g de proteine/85g – mai ales dacă luăm în calcul și numărul scăzut de calorii – 70 calorii/85g. Icrele proaspete ale somonului sălbatic oferă însă cea mai mare cantitate de proteine – 9g la o porție de aproximativ 28g.

Omega-3, vedetă în controlul varicelor, diabetului și hipertensiunii în sarcină

Varicele, diabetul din timpul sarcinii și hipertensiunea arterială sunt doar câteva dintre tulburările care sunt asociate destul de frecvent cu graviditatea, iar aportul constant de Omega-3 este recunoscut pentru abilitatea de a preveni aceste probleme.

Peștele sălbatic în sarcină

Somonul de Alaska de tipul King oferă cea mai mare cantitate de Omega-3 (1576mg pe porția de 85g) dintre tipurile de pește sălbatic însă este mai puțin cunoscut că icrele acestui pește conțin o cantitate chiar mai mare de acizi grași nesaturați – 680mg pentru o porție de aproximativ 28g. Codul negru și Alaska Pollock asigură o variantă slab calorică pentru necesarul de Omega-3, cu doar 70 de calorii pentru porția de 85g.

  • Aproximativ 3-7% dintre femei manifestă valori crescute ale glicemiei în sarcină din cauza scăderii capacității pancreasului de a produce insulină. Valorile glicemiei ce se păstrează crescute pe perioada sarcinii pot afecta creșterea și dezvoltarea fătului și pot duce, în cazul în care situația se repetă și la alte sarcini viitoare, la dezvoltarea diabetului cronic de tip II în cazul mamei.
  • Hipertensiune arterială indusă de sarcină apare în aproximativ 10% din cazuri, în trimestrul II şi III de sarcină, iar complicațiile acestei situații pot deveni grave atât pentru mamă, cât și pentru bebeluș.
  • Varicele au în 90% din cazuri cauze genetice însă pot să apară, punctual și accelerat, pe perioada sarcinii, din cauza modificărilor hormonale.

Studii multiple au arătat că acizii grași Omega-3 au rol important în reglarea și prevenția afecțiunilor cardiovasculare, participă la îmbunătățirea funcției cardiace prin stabilizarea activității electrice la nivelul inimii, consolidează vasele de sânge și diminuează procesele inflamatorii.

Tot prin consumul regulat de Omega-3 se aduce o îmbunătățire a circulației sângelui, minimizându-se riscul formării cheagurilor de sânge. Acidul Omega-3 are rol și în transferurile dintre celulele creierului, reglează secreția hormonală și contribuie la dezvoltarea și refacerea țesutului neuronal.

De asemenea, este important de specificat că o alimentație bogată în Omega-3 ajută la îmbunătățirea simptomelor în cazul unor boli precum diabetul de tip II și ajută în reglarea poftei de mâncare, prin controlul secreției de insulină. Acești acizi grași se află în cantități asemănătoare atât în peștele sălbatic cât și în cel de crescătorie. Avantajul peștelui sălbatic este conținutul scăzut de Omega-6.

Vitamine și minerale cheie pentru dezvoltarea fătului

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale necesare sarcinii, o porție de 28,3g de icre ale somonului sălbatic pune la dispoziție 10% din doza zilnică recomandată de Vitamina A – cu importanță semnificativă în menținerea sănătății mebranelor celulare și în diminuarea riscului de dezvoltare a atrofiei de retină sau a cecității – și 5% din doza zilnică recomandată de Vitamina D – responsabilă de asimilarea și fixarea calciului în corp.

Pe perioada sarcinii, necesarul de fier crește din cauza dublării volumului de sânge, iar somonul sălbatic de tip King este o variantă sănătoasă și naturală de sporire a acestui aport. Un deficit de fier în timpul gravidității aduce un risc crescut de apariție a anemiei, atât la mamă, cât și la bebeluș.

Somonul sălbatic de tip Coho este și una dintre sursele de calciu, element cu rol important în dezvoltarea sistemului osos și dentiției în cazul copiilor. O lipsă de suplimentare a calciului în alimentația din timpul sarcinii poate duce la producerea unui deficit în cazul mamei și implicit apariția crampelor musculare și chiar o creștere a riscului de osteoporoză în viitor.

Mai multe despre proprietățile nutritive ale peștelui de Alaska, în tabelul de mai jos.

Peștele sălbatic în sarcină

 

 

 

Recomandari
Unica.ro
Recomandari shopping
Glamour.ro
Mai multe din Alimentatie