Rolul muzicii clasice

Incurajarea copilului de a asculta muzica si de a canta din voce sau la un instrument trebuie sa inceapa din frageda pruncie…

Micii melomani

  • In perioada antenatala este foarte bine ca viitoarea mamica sa asculte muzica clasica – Mozart, Vivaldi, Brahms, Bach, Beethoven, Haendel etc. -, al carei efect poate fi, in functie de bucata muzicala, de activare sau de relaxare asupra mamicii si de stimulare a dezvoltarii psihomotorii pentru copilul nenascut.
     
  • Inca de la nastere copilul este bine sa fie expus aceleiasi muzici, in special acelor bucati muzicale ale marilor compozitori selectate de specialisti ca fiind pentru copii.
     
  • Dupa varsta de 1 an, este foarte bine sa i se cumpere si propriile cd-uri cu muzica din folclorul copiilor, cu melodii scurte, versuri simple si repetitive, cuvinte clar pronuntate din vocabularul cunoscut (cuvinte comune, de zi cu zi), pe care, incet-incet, si copilul le poate repeta.
     
  • Dupa varsta de 2 ani, sunt bine-venite bucatile muzicale mai complexe, cu melodii mai grele, cuvinte noi, pe care copilul nu le foloseste zi de zi, melodiile din folclorul copiilor cantate in alta limba.

Muzica stimuleaza dezvoltarea creierului
Efectul Mozart se refera la efectele benefice ale muzicii marelui compozitor asupra unui ansamblu de procese psihice, in special in sfera cognitiva – gandire spatiala, aptitudini matematice.

Sunt multi ani de cand cercetatorii demonstreaza rolul fundamental al muzicii asupra dezvoltarii creierului uman (si nu numai).

Varsta copilariei, inca de la nastere sau din viata intrauterina, este momentul critic pentru dezvoltarea cognitiva a copilului, cand muzica poate interveni in mod pozitiv in aceasta. Pentru ca muzica stimuleaza dezvoltarea creierului si invatarea academica.

Muzica este un excelent potentator in dezvoltarea sistemului nervos in fiecare stadiu de dezvoltare neurologica. Cu cat copilul este “expus” muzicii de calitate, cu atat mai bine.

De exemplu, cunoscutul efect Mozart, studiat cu precadere la copii, de la varsta neonatala si pana la inceperea scolii, se manifesta si asupra altor performante din sfera psihomotorie, realizand o accelerare a acestei dezvoltari a copilului, concomitent cu cresterea capacitatii lui de comunicare.

Text: Cristiana Haica, Foto: Dreamstime.
 

Adauga un comentariu