Probleme la scoala?

Repetati, in timpul acestor discutii, cateva dintre regulile men­­tio­nate in regulamentul scolii-, copiilor li se citeste acest regulament, dar stiti cum intra pe o ureche si iese pe cealalta… Regulile acestea par de bun-simt, dar sunt la fel de usor incalcate.

Curtea scolii este pentru parinti locul pentru hot news. Spre deosebire de stirile de la tv, acestea nu sunt verificate – deci, mai bine intrebati la sursa!

Este posibil uneori sa ajungeti in situatia de a contesta competenta cadrului didactic, desi de putine ori suntem noi in masura sa facem astfel de evaluari.

Daca se intampla aceasta, incercati sa aflati daca si ceilalti parinti simt acelasi lucru si daca nu se poate face nimic la scoala; nu vad alta solutie de ur­gen­ta decat sa suplimentati acasa deficitul de informatie de la scoa­la, dar nu inainte de a discuta cu acel cadru didactic, pentru a-i su­gera elegant si politicos sa solicite mai mult copiii, sa fie mai darnic cu informatiile la clasa, pentru ca acei copii sunt interesati.

Ma gandesc ca o asemenea abordare ar putea stimula acel profesor/inva­ta­tor sa se informeze mai mult pentru orele sale.

Relatia copilului cu omul de la ca­tedra este de multe ori perturbata artificial de atitudinea parintilor fata de cadrele didactice sau de scoala, in general. Daca parintele contesta apriori competenta profesorilor sau capacitatea scolii de a oferi instruire si educatie, copilul preia ostilitatea si indoiala si le transfera in relatia cu cadrele di­dac­tice.

Cat timp aude in casa expresii neelegante („ce stie des­teapta aia de invatatoare, „nu e bun de nimic profesorul de…) cu referire la profesorii sai, cat timp se vor­beste despre scoala ca des­pre ceva chinuitor si inutil, copilul nu va reusi sa relationeze eficient cu acest mediu educa­tional.

Relatia parintilor cu scoala ar trebui sa fie una de colaborare, nu de vanare permanenta a neregulilor si de vesnica contestare a sistemului.

Experientele personale neplacute ale parintilor legate de anii de scoala nu ar trebui si nu au de ce sa fie adusi in actualitate in viata copilului, pentru ca il frustram de placerea de a-si trai propriile experiente in acesti ani (multi) in care se formeaza si capata de­prin­deri de studiu, de invatare.

Scoala, cadrele didactice, colegii, sala de clasa, mijloacele didactice, uniforma, drumul spre unitatea de invatamant – toate acestea sunt lucruri care vor ramane in amintirea copilului nostru ca mo­men­te de referinta. Amintiri pla­cu­te sau neplacute.

Dar sunt amintirile lui. Inca din prima zi de scoala, incepe sa se scrie „istoria. Ar fi bine, ca parinti, sa nu intervenim ostentativ si agresiv in istoria copilului nostru.

Probleme cu Doamna
Cu exceptia cazurilor (rare) cand copilul este persecutat de cadrul didactic, pro­blemele trebuie rezolvate de pe pozitii de „pace, parintele si profeso­rul trebuie sa fie aliati, nu adversari.

Nu ma duc la cadrul didac­tic sa ii cer socoteala, ci sa gasim impreuna cele mai bune solutii si sa facem ce este mai bine pentru copil, nu ce vreau eu, ca parinte. Pentru ca ce vreau eu nu este intotdeauna ce este si cel mai bine pentru copil. Niciodata nu ar trebui sa ducem lucrurile spre o lupta pentru putere.

Probleme cu colegii
Profita de sedintele cu parintii si discutati deschis despre toate problemele pe care le sesizati, nu de pe pozitii de forta, ci cu dorinta sincera de a rezolva problema. Nu lua initiative personale de rezolvare, nu tu faci legea in scoala.

Cauta sa afli si variantele celorlalti, pentru ca „al nostru este posibil sa fi pre­zen­tat varianta lui in mod subiectiv. Semnalizati ce constituie o problema chiar directorului scolii, daca este cazul; rareori se regleaza de la sine.

Copilul- problema
Fie ca este hiperkinetic, nu este atent, este obraznic, agresiv, copilul-problema pare acum sa nu mai lipseasca din nicio clasa de scoala. Victimele directe sau colaterale ale acestui copil-problema se intreaba de ce ar trebui ele sa suporte asa ceva. Si se revolta deschis sau indirect. Invatatoarea se muta la alta clasa, copiii sunt transferati sau invatati de pa­rin­tii lor sa reactioneze…

Consilierul psihologic
Majoritatea scolilor au un psiholog, asa ca, in cazul in care copilul are dificultati de relatio­nare, consultarea consilierului ajuta. Nu ca acesta sa mearga sa puna lucru­rile la punct, ci sa ofere copilului – sau voua, ca parinti – moda­litati alternative de a face fata situatiei si a o rezolva. Acesta poate face si o evaluare primara a copilului si va poate ajuta sa relationati mai bine cu el.

Text: Cristiana Haica; Foto: Dreamstime.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Recomandari
Redactia.ro
RTV
Proiecte speciale
Unica.ro
Trending news
Mai multe din Educatie