De ce bărbații seamănă din ce în ce mai mult cu femeile

Bărbații seamănă din ce în ce mai mult cu femeile  – spun cercetătorii americani, care aduc și argumente în favoarea teoriei.

 

Dacă în 1977, 72% dintre bărbați credeau că rolul lor este să asigure bunăstarea familiei, iar a femeii să aibă grijă de familie și copii, astăzi, doar 42% dintre ei cred asta (așa cum cred și 38% dintre femei)
Dacă acum 36 de ani bărbații petreceau maxim 6 ore pe săpătânănă implicându-se în treburile casei (față de 21 cât petreceau femeile), azi, bărbații petrec 13 ore din timpul lor, în fiecare săptămână dereticând prin casă, cu doar 4 ore mai puțin decât femeile ‘gospodine’.

Și în privința relației cu copiii lucrurile s-au schimbat – tații anilor 70 nu petreceau mai mult de 2 ore cu juniorii, în timp ce tații din generația Y stau cu copiii lor și se implică în activități și jocuri mai mult de 4 ore pe zi, arată studiile.

 

Și pe plan politic se fac simțite schimbările din mentalitatea bărbaților, spun analiștii. Bărbații lideri pe care-i admirăm azi nu mai sunt eroi de acțiune în forță. Noul stil de bărbat politic este pragmatic, dar mult mai conciliant, care realizează lucrurile ca urmare a ajungerii la un consens și nu făcând apel la forță.

 

Până și eroii masculini de pe ecran și-au mai pierdut mușchii. Arnold, Bruce și Stallone au fost înlocuiți de delicați vampiri și din ce în ce mai multe femei urmăresc filmele cu James Bond, impresionate nu de acțiune, ci de faptul că și-a descoperit latura feminină și suferă că a iubit cu adevărat și a fost trădat.

 

În plus, de câțiva ani încoace, moda taților care își iau concediu de ‘maternitate’ a devenit un adevărat fenomen. Acum și tații stau acasă, și ei se bucură să participe la creșterea copiilor și ei se întreabă dacă absența de la serviciu le va afecta cariera pe termen lung.

 

Și ca să rămânem în domeniul profesional, din ce în ce mai multe femei întrețin familia. În Statele Unite, în 40% dintre familii, femeia este cea care câștigă mai bine. Lucrurile nu stau mult diferit nici în România. Chiar în lipsa unor statistici relevante, este de ajuns să te uiți peste gard, în familiile prietenilor tăi, să vezi cum el stă acasă sau este ‘între joburi’ (de vreo 3 ani), iar ea muncește pe rupte.

 

Paradoxul este că, după ce generații întregi de femei s-au luptat pentru drepturile lor și au dorit ca bărbații lor să fie mai sensibili, mai înțelegători, mai devotați familiei, acum, rezultatul nu le prea este pe plac. Exact ca în reclama aceea cu domnișoara care se îndragostește de un rocker supărat, pe care-l cumințește bine de tot, pentru ca în final să-i reproșeze ‘nu mai ești bărbatul de care m-am îndrăgostit’…

 

foto:Shutterstock

Redactia.ro
RTV
Proiecte speciale
Unica.ro
Trending news
Mai multe articole