Lectia de inot. Ajuta-l sa invete!

Pediatrii ne recomanda sa cantarim bine avantajele si dezavantajele inainte de a-l inscrie pe cel mic la cursuri de inot. O balaceala este insa prilej de distractie si ajuta la dezvoltarea copilului.

Doar dupa patru ani un co­pil are abilitatile care ii permit sa inoate cu ade­va­rat, sa plu­teas­ca si sa isi coordoneze eficient mis­carile, cu scopul de a inain­ta prin apa. Pana atunci, este vorba doar des­pre bala­ceala si joaca in apa.

Este adevarat ca, inca de la nastere, bebelusii par sa se simta in apa ca in mediul lor „natural – asta, pentru ca au fost obisnuiti sa „plu­teas­ca in lichidul amniotic, si mis­carile sunt oarecum involun­tare.

Nu faceti insa greseala sa credeti ca un bebelus inoata! Lasat singur, el se va cufunda rapid sub apa, in ciuda miscarilor „innas­cute de inotator. Ii lipseste coordonarea – pe care nu o poate do­bandi decat mai tarziu, cum am spus deja.

La doi-trei ani
Un copil este foarte curios in pri­vinta apei si foarte activ, dar are nevoie de ajutorul unui adult, care sa-l sustina. Poate fi un bun mo­ment sa il invatati pluta – inca nu are sen­zatia de frica, nu con­sti­entizeaza pericolul.

Tot acum, trebuie sa ii aratati cum sa respire cand e in apa, astfel incat sa nu isi improaste fata cu stropi. In pis­cina ii puteti arunca o minge, pe care sa o recupereze: fie susti­nut de voi, dand din manute si din picioa­re, fie sustinut de un colac.

Atentie: sa nu lasati juca­riile in apa, cel mic va fi tentat sa se arun­ce dupa ele.

La patru-cinci ani
Este suficient de mare pentru a putea fi inscris la cursuri de inot. Parerile sunt impartite: este bine sau nu sa te duci cu copilul la prima lectie? Este o idee buna, in general, cu conditia ca tu sa nu fii prea anxios si sa-i sari in aparare la prima smiorcaiala.

Trebuie sa-i transmiti ideea ca inotul e distractiv si ca esti mandru, ca pa­rinte, ca invata ceva nou. Este im­portant ca cel mic sa aiba un an­trenor bun (in paranteza fie spus, din pacate, la noi inca se poar­ta modelul antrenorului-ti­ran), care sa fie diplomat si sa nu-l descurajeze daca nu prinde din prima miscarile.

Comparatiile negative venite din partea antre­norului sau a parintilor pre­zenti la lectie („da ala mic cum poate si tu nu?) nu sunt de folos.

La sase-sapte ani
Poate, si chiar stie deja, sa isi tina respiratia – daca nu, trebuie sa-i aratati cum, poate inota sub apa si poate recupera obiecte. Poate sari in apa si sa revina fara ajutor la suprafata.

Intr-un fel, acesta este si pericolul: cel mic se avanta prea mult, sigur pe fortele lui, dar in realitate mai are multe de invatat.

Pe de alta parte, copilul mare, ca inotator experi­mentat, poate constitui un pericol pentru altii daca se agita prea mult prin piscina, face concursuri, sare si nu este atent la cei din jur.

Daca la aceasta varsta nu stie inca sa inoate, in ultima vacanta inainte de inceperea scolii ar fi ocazia
sa-l dati la un curs. Odata ce intra la scoala, si va creste, ii va fi rusine ca nu stie sa inoate si nu va vrea sa exerseze miscarile nici cu profesorul, nici cu voi. {i ar fi pacat ca in vacante sa stati doar pe mal…

Page: 1 2

Mai multe articole