Copiii preferă Coca-Cola, părinții vor să le dea Napolact, arată studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la inițiativa Radio ITSY BITSY, care analizează percepția părinților asupra brand-urilor pentru copii. Cercetarea vine în contextul preocupării ITSY BITSY pentru sănătatea membrilor familiei și a grijii față de produsele promovate în cadrul programelor postului de radio.
„De 8 ani ne preocupăm de sănătatea familiilor și avem mare grijă la tot ceea ce promovăm pe radio și prin acțiunile noastre. Promovăm sănătatea în toate formele ei: fizică, prin mișcare și alimentație corectă, mentală, prin conținut adecvat familiilor cu copii și sufletească, promovând grija și responsabilitatea. Cercetarea realizată împreună cu Open-I Research este un mijloc de validare și calibrare, dar și o responsabilitate față de ceea ce promovăm în rândul target-ului nostru’, a declarat Nadia Tătaru, Director General ITSY BITSY.
Conflictul dintre alegerile alimentare ale părinţilor pentru copiii lor şi dorinţele copiilor, major influenţate de comunicare şi de forma în care li se vinde produsul, este o provocare semnificativă în marketing-ul produselor pentru copii. Nevoia de a comunica creativ şi consecvent avantajele brand-urilor pentru copii, dar şi de a livra produse conform promisiunilor faţă de părinţi sunt din ce în ce mai importante în această piaţă. Trend-ul internaţional de Healthy food’ devine deja relevant şi pentru părinţii români, iar ei vor fi din ce în ce mai activi în a căuta şi oferi alternative sănătoase copiilor.’ declară Adina Nica, Managing Director Open-I Research.
Kinder, Danone și Nestle sunt mărcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietății ca mărci pentru copii este completat, în ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark și Hochland. Topul respectă în mare măsură ierarhia investițiilor în publicitate din ultimii ani. Practic, toate aceste mărci se află în topul celor mai mari investitori în publicitate, din categoriile mâncare și băutură.
Napolact este considerat de către părinți cel mai sănătos brand pentru copiii lor. În Topul mărcilor sănătoase, Napolact este urmat de Zuzu, Dorna, Milli și Santal. Dacă Kinder, Danone și Nestle sunt categoric percepute de părinți ca brand-uri pentru copii, aceștia nu le consideră și cea mai sănătoasă alegere pentru cei mici. Kinder nu se clasează în top 10 mărci sănătoase, iar Nestle și Danone ocupă locurile opt, respectiv nouă în clasament. De asemenea, dacă Tedi și Tymbark se clasau în top-ul notorietății pe locurile 4, respective 9, în clasamentul mărcilor sănătoase băuturile răcoritoare sunt reprezentate doar de Santal.
Situația se schimbă însă dacă îi întrebi pe părinți ce mărci preferă copiii lor. Coca-Cola se clasează pe locul 1, mărcile de lactate și iaurturi lipsesc, apar însă mezelurile. Kinder, Milka, Barni, Hochland, Tedi, Prigat, Santal, Nesquick și Cristim completează în ordine top 10. Șapte dintre acestea nu se regăsesc în topul mărcilor percepute de către părinți ca sănătoase pentru copiii lor.