Scoala este pe cale sa incepa, mai sunt numai cateva zile si deja multi parinti au devenit ingrijorati – daca copilul are probleme cu colegii, daca exista probleme legate de violenta, probleme cu Doamna, daca el creeaza probleme celorlalti?
Afla din randurile de mai jos, cum sa gestionezi o rpoblema legata de scoala, atunci cand aceasta apare.
Fie ca este vorba de colegii copilului, locul in banca, dotarea clasei, materialele didactice folosite, atitudinea Doamnei sau a profesorilor, schimbarea cadrului didactic de la clasa, sau chiar legate de propriul copil – nu se adapteaza, nu este atent, este agresiv, nu reuseste sa tina pasul… Ce facem?
Le tinem in noi si asteptam sa se rezolve de la sine, invatam copilul sa se adapteze, sa tolereze (chiar daca ii este greu) aceste lucruri, luam atitudine, mutam copilul la alta clasa sau la alta scoala? Este greu de dat solutii universale.
Caci fiecare situatie este speciala in felul ei. Mai ales prin faptul ca factorul uman este cel care face diferenta de la caz la caz.
Majoritatea parintilor sunt foarte ocupati, prinsi in cursa cu timpul pentru a face bani, ca familiei lor sa ii fie mai bine. Familia include si copilul/copiii.
Deci, daca motivatia ce sta in spatele acestei curse este binele – inclusiv al copilului -, probabil ca acest bine este o prioritate. Aceasta include si viata personala a copilului, asadar, si ce se intampla la scoala.
Pentru a fi cat mai aproape de copilul nostru si a sti tot (aproape tot) ce se intampla cu el, ar trebui sa avem alocat un timp al „povestirilor, zilnic, timp in care fiecare – mai ales copilul – sa poata povesti ce s-a intamplat peste zi, la cursuri.
Timpul acesta l-as imparti in doua: imediat dupa ce iese de la ore – de cele mai multe ori parintii nu sunt acasa, asa ca aceste discutii pot avea loc la telefon – si timpul de discutii de seara.
Memoria evenimentelor este „proaspata imediat dupa cursuri si poate copilul isi va reaminti multe din detaliile pe care el le considera semnificative.
Nu uitati sa aveti in fata orarul copilului pentru a-l intreba punctual ce a facut la fiecare materie in parte, intrebati-l ce a mai facut si in pauze, cu cine s-a jucat, ce se mai intampla cu colegii lui, ce a mancat, care ii sunt temele date in ziua respectiva, ce mesaje are de la invatatoare sau profesori, ce materiale mai trebuie procurate, daca are vreun proiect de facut pentru ziua urmatoare etc.
Notati-va tot ce vi se pare semnificativ si nu uitati sa va manifestati disponibilitatea de a fi sunati de copil in cazul in care isi mai aminteste si alte lucruri pe care ar vrea sa vi le comunice.
Nu trebuie sa ne asteptam ca scoala sa suplineasca educatia data (sau nu) de catre noi, parintii.
Este mult mai bine sa discutati lucrurile acestea inainte de a ajunge seara acasa, deoarece, cel putin teoretic, ati avea timp sa mai faceti unele cumparaturi sau sa gasiti solutii la unele probleme pe care nu le mai puteti rezolva seara, tarziu.
Daca apreciati ca s-a petrecut ceva in neregula, nu ezitati sa confruntati ceea ce va spune copilul cu invatatoarea sau profesorii, asa ca aveti timp sa ii sunati si pe ei.
Celalalt timp al povestirilor ar trebui sa fie seara, la venirea acasa, cand, printre altele, veti verifica si temele pentru acasa, ghiozdanul (apropo: nu uitati sa verificati – nu sa il faceti – ghiozdanul copilului si seara, si la plecare dimineata!), veti putea deschide unul sau mai multe dintre manualele pentru a doua zi si sa il rugati pe copil sa va povesteasca despre ce a avut de invatat sau citit.
Puneti mare accent pe relatiile copilului cu colegii si invatatoarea sau profesorii. Stimulati-l sa va povesteasca despre fiecare dintre ei, eventual cu o poza a elevilor clasei in fata si fiti atenti la ceea ce spune copilul despre ceilalti si la felul in care comunica cu ei.
Puteti descoperi ca sunt copii care il necajesc sau pe care el ii persecuta in vreun fel anume. Daca ceva vi se pare in neregula, nu ezitati sa contactati cadrele didactice si sa vedeti ce se poate face pentru rezolvarea situatiei.
Page: 1 2