Probleme la scoala?

Scoala este pe cale sa incepa, mai sunt numai cateva zile si deja multi parinti au devenit ingrijorati – daca copilul are probleme cu colegii, daca exista pro­bleme legate de violenta, probleme cu Doamna, daca el creeaza probleme celorlalti?

Afla din randurile de mai jos, cum sa gestionezi o rpoblema legata de scoala, atunci cand aceasta apare.

Fie ca este vorba de colegii copilului, locul in banca, dotarea clasei, materialele didactice folosite, atitudinea Doamnei sau a profesorilor, schimbarea cadrului didactic de la clasa, sau chiar legate de propriul copil – nu se adapteaza, nu este atent, este agresiv, nu reuseste sa tina pasul… Ce facem?

Le ti­nem in noi si asteptam sa se re­zol­ve de la sine, invatam copilul sa se adap­teze, sa tolereze (chiar daca ii este greu) aceste lucruri, luam atitudine, mutam copilul la alta clasa sau la alta scoa­la? Este greu de dat solutii universale.

Caci fie­care situa­tie este speciala in felul ei. Mai ales prin faptul ca factorul uman este cel care face diferenta de la caz la caz.

Majoritatea parintilor sunt foarte ocupati, prinsi in cursa cu timpul pentru a face bani, ca familiei lor sa ii fie mai bine. Familia in­clude si copilul/copiii.

Deci, daca motivatia ce sta in spatele acestei curse este binele – inclusiv al co­pilului -, probabil ca acest bine este o prioritate. Aceasta include si viata personala a copilului, asadar, si ce se intampla la scoala.

Pentru a fi cat mai aproape de copilul nostru si a sti tot (aproape tot) ce se intampla cu el, ar trebui sa avem alocat un timp al „poves­tirilor, zilnic, timp in care fiecare – mai ales copilul – sa poata po­vesti ce s-a intamplat peste zi, la cursuri.

Timpul acesta l-as impar­ti in doua: imediat dupa ce iese de la ore – de cele mai multe ori pa­rintii nu sunt acasa, asa ca aceste discutii pot avea loc la telefon – si timpul de discutii de seara.

Memoria evenimentelor este „proas­­pata imediat dupa cursuri si poate copilul isi va reaminti multe din detaliile pe care el le con­sidera semnificative.

Nu uitati sa aveti in fata orarul copilului pentru a-l intreba punctual ce a facut la fie­care materie in parte, intrebati-l ce a mai facut si in pauze, cu cine s-a jucat, ce se mai intampla cu co­legii lui, ce a mancat, care ii sunt temele date in ziua respectiva, ce mesaje are de la inva­ta­toare sau profesori, ce materiale mai trebu­ie procurate, daca are vreun pro­iect de facut pentru ziua urma­toa­re etc.

Notati-va tot ce vi se pare semnificativ si nu uitati sa va mani­festati disponibilitatea de a fi su­nati de copil in cazul in care isi mai aminteste si alte lu­cruri pe care ar vrea sa vi le comunice.

Nu trebuie sa ne asteptam ca scoala sa suplineasca educatia data (sau nu) de catre noi, parintii.

Este mult mai bine sa discutati lu­crurile acestea inainte de a ajun­ge seara acasa, deoarece, cel putin teoretic, ati avea timp sa mai faceti unele cumparaturi sau sa gasiti solutii la unele probleme pe care nu le mai puteti rezolva seara, tarziu.

Daca apreciati ca s-a petrecut ceva in neregula, nu ezitati sa confruntati ceea ce va spune copi­lul cu invatatoarea sau profesorii, asa ca aveti timp sa ii sunati si pe ei.

Celalalt timp al povestirilor ar trebui sa fie seara, la venirea acasa, cand, printre altele, veti verifica si temele pentru acasa, ghiozdanul (apropo: nu uitati sa verificati – nu sa il faceti – ghiozdanul copilului si seara, si la plecare dimi­nea­ta!), veti putea deschide unul sau mai multe dintre manualele pentru a doua zi si sa il rugati pe copil sa va povesteasca despre ce a avut de in­­vatat sau citit.

Puneti mare accent pe relatiile copilului cu co­legii si invatatoarea sau profesorii. Stimulati-l sa va povesteasca des­pre fiecare dintre ei, eventual cu o poza a elevilor clasei in fata si fiti atenti la ceea ce spune copilul despre ceilalti si la felul in care co­­munica cu ei.

Puteti descoperi ca sunt copii care il necajesc sau pe care el ii persecuta in vreun fel anume. Daca ceva vi se pare in neregula, nu ezitati sa contactati cadrele didactice si sa vedeti ce se poate face pentru rezolvarea situa­tiei.

Page: 1 2

Mai multe articole