Terapia prin arta pentru copii

Art therapy, drama therapy etc. sunt termeni pe care ii auzi din ce in ce mai des in ultima vreme. Ce inseamna si cine poate apela la aceste terapii afli de aici.

Termenul de terapie’ te-ar putea duce cu gandul la afectiune, la boala. Nu e neaparat vorba despre asa ceva.

Chiar daca este indicata persoanelor care au suferit o anumita forma de abuz ori au fost neglijate, e la fel de potrivita pentru cei care isi doresc, pur si simplu, sa fie si mai sociabili si sa-si imbunatateasca increderea in ei insisi.

Terapia prin arta abordeaza diversele aspecte ale personalitatii prin mijloace artistice, al caror scop este sa descopere potentialul personal si sa-l foloseasca pentru dezvoltarea armonioasa a persoanei.

Art terapia foloseste arta ca maniera de exprimare personala, pentru comunicarea trairilor, pentru o explorare a interiorului in scopul cresterii si armonizarii fiintei.

Dar de ce tocmai arta si nu altceva? Pentru ca arta este un domeniu important al comunicarii si exprimarii, mai ales acolo unde cuvintele dau gres ori sunt prea mici’. In terapia prin arta este mai important procesul, modul in care se desfasoara activitatea, si mai putin produsul final.

De aceea, art terapia nu vizeaza aptitudinile sau talentul artistic al individului. O mazgalitura poate fi la fel de plina de semnificatii ca un tablou terminat.

Un alt motiv este faptul ca arta faciliteaza creativitatea – un potential energetic extraordinar pentru fiecare dintre noi, indiferent de profesia pe care o avem.

In cursul sedintelor de terapie prin arta (atat individual, cat si in grup), se desfasoara activitati de desen, pictura, sculptura, modelaj in lut, colaj, dans, muzica etc.

Acestea sunt folosite atat pentru obiective specifice psihoterapiei (o mai buna autocunoastere, o comunicare mai buna, o relationare mai buna etc.), cat si pentru a contribui la dezvoltarea personalitatii si armonizarea interiorului cu mediul inconjurator, spune psihoterapeutul Andreea Albu. Din acest motiv, terapia prin arta este indicata deopotriva copiilor si adultilor.

Concret, in timpul unei sedinte de doua ore, participantii lucreaza la un tablou, o sculptura, un colaj etc., intr-o maniera personala.

Dupa aceea, se discuta pe marginea activitatii desfasurate. Mai intai se prezinta lucrarea respectiva, dupa care cel care a realizat-o spune ce semnificatie are pentru el, cum s-a simtit in timpul lucrului, in ce mod s-a regasit pe sine in acea activitate, daca a cooperat cu colegii de grup sau a lucrat singur.

Page: 1 2

Mai multe articole