Vocabularul copilului la vârsta de doi ani poate prezice reușita lui în viață

Vocabular copil de doi ani- Foto HEPTA

Vocabularul copilului la vârsta de doi ani poate fi un indice important pentru felul cum acesta va reuși în viață. Cel puțin așa susțin autorii unui studiu efectuat în SUA, în cadrul căruia au fost examinați peste 8.000 de copii.

Potrivit autorilor studiului, copiii care au vocabular bogat și se descurcă bine în cazul unor exerciții simple de matematică în momentul în care merg la grădiniță au șanse mult mai mari să devină niște adulți inteligenți care să fructifice oportunitățile ce li se oferă. Cercetătorii susțin că aceștia vor avea rezultate mai bune la facultate, șanse mai mari să obțină un loc de muncă bine plătit și o casă.

Cercetarea a fost realizată în trei state și au fost folosite statistici privind 8650 de copii. Pentru ca rezultatele să fie și mai concludente autorii au ținut cont și de caracteristicile socio-demografice.

Astfel, cu cât au vocabularul mai dezvoltat la vârsta de doi ani, cu atât obțin rezultate mai bune în cadrul evaluărilor ce au loc ulterior în grădinițe, sunt mult sociabili și mai puțin anxioși în momentul în care sunt nevoiți să se despartă de părinți pentru a intra în colectivitate. Un grad scăzut de anxietate sau chiar lipsa acesteia reprezintă un factor important pentru că, astfel, copilul se poate concentra și poate asimila mult mai bine informațiile care i se oferă, ceea ce, pe termen lung, îl va ajuta să devină un adult de succes.

Un rol important în dezvoltarea vocabularului copilului se pare că îl are implicarea părinților în educația micuților, încă de a câteva luni.

‘Descoperirile noastre evidențiază faptul că vocabularul copiilor este un factor important pentru dezvoltarea lor încă de la vârste fragede. De asemenea, părinții stresați, mai puțin implicați, care nu interacționează cu micuții lor suficient și nu le citesc povești astora, ar trebui să fie conștienți de faptul că vocabularul copiilor lor se va dezvolta mult mai greu. Rezultatele obținute sunt concludente, iar acesta este un adevăr’, a declarat George Farkas unul dintre specialiștii de la Universitatea California care a participat la studiu.

De asemenea, s-a ajuns la concluzia că micuții care provin din familii nevoiașe sau din casele de copii, tind să-și dezvolte vocabularul mult mai greu, iar acest lucru îi afectează și pe termen lung.

Sursa: dailymail.com

Mai multe articole