Serviciul medical telefonic gratuit care-i ajută pe părinţi să-şi trateze copiii

Peditel este un serviciu telefonic de care pot beneficia părinții din întreaga țară, la orice oră din zi și din noapte, atunci când au nevoie de sfaturi medicale legat de problemele copiilor.

Este un serviciu unic în România care funcționează de 3 ani și la el răspund 11 medici cu competenţe pediatrice.  Este practic un call-center non-stop care oferă, la orice oră din zi şi din noapte, sfaturi medicale părinţilor panicaţi de problemele copiilor lor.

Cristina Grigore este directorul executiv al Fundaţiei Părinţi din România, cea numită și ‘mama Peditel’.

„Este foarte important să înţeleagă oamenii că noi nu suntem o alternativă pentru 112. Noi suntem sunaţi atunci când părintele constată că are o problemă medicală care este non-urgenţă, spune Cristina Grigore.

Ea spune că părintele, pentru că este panicat, aşteaptă ca lucrurile să se întâmple foarte repede. Asta pentru că micuțul suferă, iar asta îl doare enorm pe părinte. La Peditel 1791, un apel durează în medie 8-10 minute, iar apoi, când închide telefonul, părintele s-a calmat şi ştie ce are de făcut: aplică ce l-a sfătuit medicul Peditel.

„Încercăm să găsim o soluţie adecvată pentru fiecare părinte. Se recomandăm să ceară şi a doua părere dacă părinţii au o îndoială. Cred că e singurul serviciu unde medicii spun că aveţi dreptul la a doua opinie’, spune ‘mama’ Peditel, potrivit adevărul.ro

Cristina mai spune că nicio plângere nu s-a făcut legat de acest serviciu, dimpotrivă, părinţii sună să mulţumească.

Cum funcţionează serviciul Peditel

Părintele sună la 1791 în reţeaua Orange sau Vodafone, Telekom sau la *1791 la RCS&RDS şi la capătul celălalt îi răspunde un doctor specializat în pediatrie care îi oferă sfaturi avizate privind problema semnalată de părinte.

Alexandra Gorea, mama unei fete de trei ani, povesteşte că acum un an şi jumătate a sunat prima dată la Peditel, noaptea, la ora 3, pentru că fiica ei avea febră mare.

„Foarte prompt mi-au răspuns. Nu am fost lăsată deloc în aşteptare. Mi s-a explicat ce trebuie să fac şi ceea ce m-a surprins într-un mod foarte plăcut a fost că domnul doctor a fost alături de mine până în momentul în care am reuşit să-i iau temperatura fetiţei mele. Mi-a explicat pas cu pas. Ce mi-a plăcut foarte mult a fost că am dat peste un domn doctor calm, răbdător, bland, care, pe lângă sfatul pertinent, mi-a fost alături din punct de vedere emoţional. A ştiut cum să mă liniştească, cum să îmi ofere informaţiile de care aveam nevoie astfel încât să îi ofer medicamentaţia corespunzătoare copilului meu. L-am simţit efectiv ca şi cum ar fi fost în aceeaşi cameră cu mine, povesteşte Alexandra Gorea , psiholog în Cluj.

Este nevoie de donații pentru a mări numărul medicilor care răspund

„Din octombrie 2016 am depăşit 3.000 de apeluri pe lună. Până-n septembrie 2016, media apelurilor era de 60 pe zi, în octombrie – 91, în noiembrie – 99, iar în decembrie 2016 – 135 de apeluri, explică „mama Peditel.

Așadar, pentru că numărul părinților care sună este în continuă creștere, s-a demarat o strângere de fonduri pentru o a doua linie de gardă, adică alţi 11 medici care să preia în timp real apeluri de la părinţi din toată ţara.

Donațiile se pot face pe site-ul BursaBinelui.ro, pentru a se aduna cei 700.000 de lei necesari. Momentan sunt vreo 15.000 de lei strânşi.

Mai multe articole