UiPath Foundation împreună cu platforma ed-tech de măsurare a performanței educaționale avizată de Ministerul Educației și Cercetării, Brio, lansează în premieră în România primul instrument de diagnosticare și evaluare a literației digitale în rândul elevilor.
Astfel, sunt puse la dispoziția publicului, gratis pe platforma brio.ro, diverse teste de literație digitală (alfabetizare digitală) ce se adresează elevilor din clasele I-XII.
Testele măsoară competențele elevilor legate de interacțiunea cu diferite device-uri și programe digitale, în contextul unor scenarii variate: școală, casă și familie, prieteni și hobby-uri.
Citește și: Valori materiale versus educaţie
Acest instrument vine și în sprijinul profesorilor și învățătorilor, care îl pot folosi la clasă pentru evaluarea capacităților elevilor.
„Competența digitală este una din cele opt competențe-cheie europene după care funcționează și sistemul românesc de educație. Lipsa de literație digitală în România nu este determinată de lipsa accesului la gadget, ci de lipsa aplicării unei strategii naționale privind digitalizarea sistemului de educație și formare, dar și de interesul și slaba pregătire a tuturor actorilor implicați în acest proces. Prin aceste teste pe care le-am dezvoltat cu ajutorul UiPath Foundation acoperim, așadar, competența digitală si asigurăm componenta de evaluare și de monitorizare, pentru a avea o imagine actuală asupra situației și asupra modalităților de intervenție.
Însă demersul nostru nu se oprește aici, avem în plan să inițiem un Program Național pentru Evaluarea și Dezvoltarea Competențelor Digitale ale copiilor și profesorilor din România. Suntem încrezători că acest program va aduce alături de noi și alți parteneri din zonele de educație și business care să sprijine inițiativa noastră', spune Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio, potrivit ziare.com.
Foto – 123rf.com