Alimente care stimulează inteligența copilului

Între adepții teoriei conform căreia inteligența este moștenită genetic și cei care susțin că inteligența ține în primul rând de alimentație sunt dispute vechi. În timp ce niciuna dintre tabere nu poate prezenta argumente finale, cercetătorii s-au pus de acord că alimentația în special din primii ani de viață influențează decisiv procesele cognitive și dezvoltarea inteligenței. Uite ce să-i dai celui mic să mănânce, dacă vrei să fie (și mai) deștept!

 

Ciocolată

Da, te îndemnăm să dai copilului câte o bucățică de ciocolată din când în când, după ce a trecut de pragul celor 18 luni. De bună calitate și amăruie, cu conținut de cacao de peste 70%, ciocolata crește nivelurile de dopamine, derotonină și flavonoizii din corp, strâns legate de funcționarea creierului și nivelul de inteligență.

Nuci, midgale, alune, fistic

Bogate în grăsimi mononesaturate, calciu, magnerziu, potasiu, fier și zinc, nucile, migdalele, alunele și fisticul (toate crude) păstrează vasele sanguine în formă, facilâtând funcționarea creierului la capacitate maximă. Atenție – în cazul copiilor cu antecedente de alergii în familie, este bine să introduce după vârsta de doi ani nucile, midgalele, alunele și fisticul în meniul celui mic.

Mazăre, linte și fasole

Bogate în proteine de calitate, mazărea, lintea și fasolea asigură necesarul de fier pentru copii, mineral în lipsa căruia cel mic se simte mereo oboist, are dificultăți de concentrare, atenție și memorie. Lintea mai conține fibre, vitamina B (în special B3, esenţială pentru funcţionarea sistemului nervos şi digestiv), calciu și fibre.

Stafidestafide

Bogate în fier și vitamine din complexul B stafidele stimulează producerea de celule roşii din sânge și transportul oxigenului către creier.Stafidele conțin o mulțime de antioxidanți și au și  proprietăţi antibacteriene, ajutând la întărirea sistemului imunitar.

Roșii

În roșii găsești vitamina A, C și acid folic și o mulțime de alți nutrienți și antioxidanți , printre care licopen, colina, betacaroten și luteină.

Acidul alfa-lipoic conținut de roșii ajută corpul să convertească glucoza în energie, iar colina conținută de aceste fructe,căci da, roșiile sunt considerate fructe, ajută la transmiterea impulsurilor nervoase, îmbunătățește memoria și induce un somn odihnitor.

 

foto Shutterstock

 

 

 

 

 

Recomandari
Unica.ro
Glamour.ro
Mai multe din Alimentatie