Noua imagine a mamei – mama milenială

Generația Y ajunge la maturitate și își face simțită prezența în zona familiei, astfel că apare în peisaj, mama milenială.

Cine sunt milenialii

Termenul „milenial”, propus în 1991 pentru a descrie segmentul de populație născut în anii  ’80 – ’90, începe să fie folosit din ce în ce mai des și nu întotdeauna cu conotații pozitive.

Milenialii au crescut într-o lume în care tehnologia a făcut salturi imense – o persoană milenială are cel puțin un dispozitiv electronic la îndemână în orice moment și un criteriu important de alegere a unei locații este prezența unui wi-fi stabil.

Cum au fost crescuți și cum au devenit milenialii

Au luat parte la nașterea și incredibila evoluție a platformelor de social media, care ulterior au devenit o parte importantă a vieților lor. Milenialii au crescut într-un mediu suprasaturat de informație și semnificativ mai divers decât generația anterioară, așa că tind să fie mai toleranți cu idei și persoane noi.

Tind să fie mai încrezători și, în combinație cu prezența pe platformele de social media, ajung să fie descriși uneori ca „narcisiști”. Fiind bombardați cu publicitate pe toate canalele în timp ce creșteau, sunt mai neîncrezători în anunțuri publicitare și își sprijină alegerile de servicii și produse mai degrabă pe recomandările celor apropiați.

Cine este mama milenială

Și acum, această generație ajunge la vârsta adultă și începe să domine piața muncii și să fie din ce în ce mai prezentă în zona familiei.     

Printre alte schimbări în relieful social aduse de acestă generație, se schimbă drastic imaginea mamei. Așadar, dacă ești născută în perioada 1978 și 1994 și ai un copil, te poți numi o mamă milenială! Cum se reflectă caracteristicile descrise mai sus asupra rolului de mamă? Haideți să vedem!

Ce (și cum) face o mamă milenială?

Îți place să promovezi servicii sau produse de care ești mulțumită pe platformele de comunicare?

Ai un grup de persoane care ia în serios recomandările tale și care, la rândul său, este o sursă de idei și sfaturi pe care o folosești des?

Nu vrei să fii mamă 24 de ore din 24 și ești dispusă să ceri ajutorul, mai mult – să plătești pentru ajutor dacă asta înseamnă că vei câștiga câteva ore doar pentru tine?

Conturile tale pe platformele de social media au devenit încet – încet conturile familiei tale sau ale copilului tău?

Cauți și verifici informații din mai multe surse despre cum să procedezi într-o situație dificilă cu copilul tău, pentru ca în final să adopți soluția care ți se pare cea mai potrivită?

Știi ce îți dorești pentru tine și pentru copilul tău și nu îți e teamă să îți spui punctul de vedere?

Află daca ești o mamă milenială

Dacă ai răspuns cu „da” la majoritatea întrebărilor de mai sus, ești o mamă milenială! Faci parte dintr-un val nou de părinți care nu se teme să își croiască singuri metode personalizate de a-și crește copiii și care admit existența unei cărări de mijloc între supraimplicare în viața copilului și detașare totală sau lipsa oricărei limite.

Accesul la o cantitte formidabilă de informație a creat și nevoia de a naviga cu succes prin această informație pentru a ajunge la ce e relevant. Așa că mamele mileniale nu iau de-a gata orice reclamă sau orice produs le pică în mână, ci caută părerile altor mame, creând rețele de comunicare.

Și deși fenomenul nu este nou, prezența online îl schimbă drastic, recomandarea unei mame mulțumite având potențialul de a ajunge cu ușurință la mii de persoane. Apelează sau chiar pornesc bloguri pentru a promova lucrurile de care sunt satisfăcute și nu ezită să avertizeze alte mămici de capcanele pe care le descoperă.

La ce vârstă femeile mileniale devin mame

Vârsta medie la care femeile milenieale devin mame este mai mare decât a generațiilor anterioare și, conform statisticilor, încă se află într-o ușoară creștere. În plus, mamele din această generație au o probabilitate semnificativ mai mare de a avea studii superioare, deci alegerile pentru familie sunt acum făcute de o persoană cu experiență, cu acces la informație și cu o gândire critică dezvoltată.  Așa că nu e o surpriză că mamele mileniale iau mult mai în serios valorile unei companii decât prețurile produselor.

Preferința puternică pentru calitate se vede cel mai bine când vine vorba de mâncare. O mamă milenială, după ce descoperă un ingredient de calitate, va face tot posibilul să îl păstreze în alimentația familiei, chiar dacă există opțiuni mai ieftine. Sacrificarea calității pentru cantitate se întâmplă din ce în ce mai rar în cazul acestor mame. 

Cum își asumă rolul de mamă, mama milenială

Rolul de mamă nu este definitoriu pentru femeile acestei generații. Asta nu înseamnă că nu realizează importanța creșterii copiiilor sau că ignoră responsabilitățile acestui rol, ci că mamele mileniale au o probabilitate mult mai mare de a încerca să ducă o viață echilibrată, în care să împace viața profesională cu viața de familie și cu propriile pasiuni și interese. Pentru a reuși acest lucru, nu ezită să ceară și chiar să angajeze ajutor cu aspectele casnice ale vieții, dacă asta le eliberează timp pentru ce consideră ele important.  

Provocările cu care se confruntă mama milenială

În cele din urmă, mamele mileniale se confruntă cu provocări similare cu ale generațiilor anterioare – să le ofere copiiilor lor cele mai bune servicii și produse pentru a le asigura o creștere armonioasă și oportunități în viață, să găasească acel extrem de dificil echilibru între rolul de mamă, viața de cuplu și beneficiile profesionale, să gestioneze cât mai bine influențele nefaste asupra copiiilor și familiei lor.

Metodele prin care mamele mileniale rezolvă aceste probleme sunt diferite față de generațiile anterioare și influențele acestei noi categorii de părinți vor fi cu siguranță interesante!

 

Vlad Ionescu
Psihoterapeut
www.selfcarecenter.ro

Surse: steadfastcreative.com;  whatis.techtarget.com; romper.com; webershandwick.com
Foto: 123rf.com

Recomandari
Unica.ro
Glamour.ro
Mai multe din Familie