9 trucuri ca să nu te îngraşi de Sărbători

Știu, e greu, dacă nu chiar imposibil pentru unele dintre noi, să rezistăm în faţa nenumăratelor platouri cu bunătăţi pregătite pentru Sărbători. De la Crăciun, până după Sfântul Ion, parcă o ţinem din masă în masă: ba vin rudele la noi, ba mergem noi la părinţi şi socrii, ba ne invită prietenii să petrecem Revelionul împreună, ba suntem invitaţi la unchiul Vasile, pe 1 ianuarie, ba e musai să ajungem la masă la verişoara Ioana, pe 7 ianuarie. În aceste condiţii, avem nevoie de un plan de bătaie cu kilogramele în plus, care pândesc la fiecare înghiţitură.
Iată 9 trucuri ca să nu te îngraşi de Sărbători:

 

  1. Nu pleca niciodată la petrecere/prânz/cină înfometată. O gustare sănătoasă servită înainte te va ajuta să mănânci mai puţin. Dacă, totuşi, ajungi la petrecere flămândă, bea un pahar cu apă înainte de a începe să mănânci.
  2. Nu te grăbi, mestecă pe îndelete, astfel te vei sătura cu mai puţină mâncare. Ca să mănânci mai încet, pune furculiţa şi cuţitul jos după fiecare înghiţitură.
  3. Limitează consumul de alcool. Unul-două pahare de vin pe zi de câteva ori în această perioadă nu sunt periculoase, dacă ai mâncat înainte. În schimb, atenţie mare la băuturile alcooliceaperitive, care irită mucoasa gastrică şi creează o poftă de mâncare exagerată, aşa că exclude-le din meniu.
  4. Nu te concentra doar pe mâncare! Sărbătorile înseamnă mult mai mult decât atât! Bucură-te de compania celor dragi, povestiţi, râdeţi, dansaţi, indiferent că e vorba de o cină restrânsă, în familie, sau o petrecere mai mare, cu prietenii.
  5. Dacă îţi place ardeiul iute, consumă-l la sărmăluţe sau la alte preparate din carne de porc, deoarece intensifică arderile câteva ore după masă.
  6. Pe cât posibil, consumă sarmalele şi celelalte preparate grase din carne de porc, dar şi cozonacul şi celelalte dulciuri în prima parte a zilei, până după prânz (ora 15-16), şi alege pentru cină o friptură slabă la cuptor, cu salată de crudităţi sau legume la aburi.
  7. La capitolul dulciuri, limitează-te la porţii mici şi alege un singur fel (care îţi face cu ochiul) – ori cozonac, ori tort cu fructe, ori prăjitură cu ciocolată.
  8. După ce au plecat musafirii, nu amâna spălatul vaselor, aspiratul şi ce mai e nevoie pentru a pune totul în ordine – astfel, vei scăpa de caloriile acumulate în timpul mesei.
  9. Atunci când te întorci din vizită, după o masă copioasă, alege o plimbare pe jos, prin aer liber, alături de partener/soţ, copii etc.

 

Foto:  shutterstock.com

Recomandari
Unica.ro
Mai multe din Dieta, nutritie, sport