Casatoria intre colegii de serviciu

Nu sunt multe companiile care accepta sa aiba in echipele lor membri ai aceleiasi familii – spre exemplu, sot si sotie. Conflictele nu intarzie sa apara…

casatorie, colegi, serviciu, familie, relatii, relatii la serviciu

Daca sotul este agent de vanzari si sotia casiera in departamentul Financiar Contabil? Puteti intrevedea problemele care pot aparea ca urmare a unei astfel de colaborari?

Ei bine, acestea pot aparea usor. Cea mai frecventa este solicitarea de favoruri. Daca va avea ocazia, oare nu va incerca sotia casiera sa isi ajute sotul sa incaseze banii mai repede decat colegii sai? Sau nu va pune o vorba buna la Re­sur­se Umane, pentru o marire de sala­riu?

Nimeni nu spune ca ea vrea, cu rea intentie, sa dea dova­da de lipsa de etica, dar daca sotul insista si o roaga, va reusi oare sa reziste santajului emotional? Probabil ca nu.

De cele mai multe ori, companii­le evita in mod special – in cazul in care totusi angajeaza si rude sau daca doi angajati au devenit dupa un timp petrecut la birou sot si sotie – ca acestia sa fie in relatie de subordonare directa sau sa lucreze in departamente dife­rite, dar care interactioneaza in lant. Exemplul cel mai relevant este cel anterior.

33% dintre romani au facut cel putin o data sex la birou, iar 28,5% s-au indragostit la locul de munca, potrivit unui sondaj realizat de Neogen.

Nepotismele
O alta consecinta de care se tem angajatorii: nepotismele, care su­gereaza promovari pe alte baze decat cele profesionale. Daca sotia, care este in departamentul Re­sur­se Umane, va avea posibilitatea sa propuna spre promovare cateva persoane din departamentul din care face parte sotul, oare nu il va recomanda si pe el?

Ome­neste vor­bind, cum ar putea sa nu o faca? Si daca sotul este foarte capabil si merita sa fie promovat, nu vor barfi ulterior colegii pe la colturi spunand ca are pile la Resurse Umane, unde, intamplator, draga, lucreaza sotia? In acest caz, cum ar putea el oare sa se apere de acuzatii?

Vin evaluarile
Din ce in ce mai multe companii isi evalueaza angajatii, si ei, la randul lor, se evalueaza reciproc (eva­­luari de 360 de grade). Cum ar fi sa se ajunga in situatia in care sotul sa fie nevoit sa-si evalueze sotia in mod obiectiv, sa o critice chiar?

Sa spuna despre ea daca e o buna colega, daca e comunicativa, isi face treaba la timp, este organizata si un bun manager? Credeti ca ar putea el sa-i dea cali­ficative slabe?

Ar putea sa uite ca ii este doar colega, nu si sotie? Cand ea tocmai l-a anuntat de dimineata ca ii pregateste o surpriza diseara sau cand el a ruga­t-o sa ii faca mancarea preferata? Serios, voi ati risca sa spuneti adevarul si numai adevarul?

Schimb de informatii
O alta consecinta a situatiei in care sotul si sotia ar lucra impreuna este schimbul de informatii confidentiale intre departamentele din care fac parte sotii. De multe ori, departamentele lucreaza la proiecte noi si nu do­resc ca informatii sensibile sa ajunga la urechile celorlalti din fir­ma pana nu se agrea­za pasii urmatori de catre management.

Or, sa fim seriosi, toate conver­satiile de acasa incep cu „dragul meu/draga mea, cum ti-a fost azi la birou, ce s-a mai intamplat nou?.

Nu trebuie decat sa aruncam o privire in urma cu mai multe sau mai putine secole si vom vedea ca toate marile secrete au fost dezva­luite in intimitate…

Si daca unul dintre cei doi nu intelege cat de importanta este informatia pe care o transmite, si ea ajunge la urechile cuiva nepo­trivit, firma poate fi prejudiciata serios…

Afaceri in familie
Dupa 1989, foarte multi s-au incumetat sa-si faca propria afa­cere. Sotul si sotia au muncit cot la cot pentru binele afacerii – de obicei, ea a fost cu partea de crea­tie, el cu cea administrativa.

Daca ati avut curiozitatea sa aruncati o privire prin celebrul Top 300, ati remarcat, probabil, ca multe dintre afacerile de succes au pornit in familie. Si, chiar in cazul in care relatiile personale s-au deteriorat, cei doi au ramas impreuna la conducerea firmei.

Daca totusi se intampla…

  • Fii obiectiva cu partenerul tau si exprima-ti opinia cu sinceritate.
  • Pastreaza informatiile confidentiale din firma doar pentru tine, nu le divulga nici macar in cele mai intime momente de acasa.
  • Nu incerca sa intri in competitie cu partenerul, fii mai diplomata decat el.
  • E un fapt: barbatii sunt, in cele mai multe dintre cazuri, mai bine platiti pentru acelasi job, facut si de o femeie. Deci, ca sa evitati discutiile despre remuneratie si sa aveti accese de feminism, fie lucrati de posturi complet diferite, remunerate diferit, fie va alegeti alt job.
  • Orice disputa profesionala ati avea, nu transferati campul de batalie acasa; aici sunteti doar sot si sotie si ar trebui sa va delimitati foarte strict aceste doua planuri.

Text: Alina Botezatu, managing partner Perspective Group, www.perspectivegroup.ro;
Foto: Dreamstime.
 


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Buton