Cele mai importante 3 vitamine pentru imunitatea copiilor

Toți părinții o știu! Majoritatea copiilor devin ceva mai pretențioși când vine vorba de mâncare sau gustări, insistând adesea să primească doar ce este pe placul lor. Iar alegerile celor mici nu sunt întotdeauna cele mai sănătoase, fapt ce poate face ca aportul de nutrienți necesari corpului lor în creștere să fie o adevărată provocare. Soluția cea mai la îndemână? Există o paletă largă de suplimente care conțin mineralele și vitaminele care să ajute la umplerea' golurilor nutriționale. Însă care sunt cele mai importante vitamine pentru imunitatea copiilor?

Pe măsură ce cresc, este important pentru cei mici să obțină suficiente vitamine și minerale pentru a asigura o dezvoltare optimă. Majoritatea copiilor primesc cantități adecvate de nutrienți prin asigurarea unei diete echilibrate, dar în anumite circumstanțe ar putea avea nevoie de o suplimentare de vitamine sau de minerale. Un ajutor în acest sens este chiar Molekin Imuno Junior, supliment cu vitamina C, vitamina D si zinc pentru copii, care vor ajuta la susținerea sistemul imunitar, la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ și la menținerea sănătăţii sistemului osos și a bunei funcţionări a sistemului muscular.

Iată 3 dintre cele mai importante vitamine pentru imunitatea copiilor.

Vitamina C

Cunoscută și ca acid ascorbic, vitamina C acționează ca un antioxidant, ajutând la reducerea daunelor aduse de radicalii liberi organismului, spre exemplu expunerea la fumul de țigară, razele UV și poluarea aerului. Este şi o modalitate de a limita simptomele răcelii și gripei.

Dar vitamina C este, de asemenea, importantă pentru ca organismul celor mici să poată produce:

  • colagen, vase de sânge, cartilaj și mușchi: ajută la menținerea țesuturilor, inclusiv a pielii, ajută si la repararea țesutului conjunctiv și la vindecarea rănilor, conform unui studiu.
  • neurotransmițători, substanțele chimice importante pentru semnalizare în sistemul nervos.
  • carnitina, o substanță chimică ce sprijină transportul și descompunerea acizilor grași pentru a genera energie.
  • oase și dinți sănătoși, care sunt foarte importante în timpul anilor de formare a copiilor.

Fructele și legumele sunt cele mai bune surse de vitamina C, în special:

  • căpșune
  • kiwi
  • citrice, precum portocale și grepfrut
  • ardei roșu și verde
  • broccoli etc.

Vitamina D

Vitamina D se regăsește doar în câteva alimente, cum ar fi peștele gras și ouăle. Așadar, este mai dificilă obținerea unei cantități suficiente de vitamina D pentru copii numai din ce consumă. Şi chiar dacă principala sursă de vitamina D este lumina soarelui, pe care o absoarbe pielea, este important ca pielea copilului să fie bine protejată în zilele de vară. Copiii nu ar trebui să stea la soare prea mult timp, ca să nu existe riscul de arsuri solare.

Aşadar, pentru a obține suficientă vitamina D, copiii trebuie adesea să ia multivitamine sau un supliment cu vitamina D, nutrient care ajută organismul să ia calciu din alimentele pe care le consumăm. Iar împreună, calciul și vitamina D construiesc oasele și le mențin puternice. De asemenea, vitamina D joacă un rol în sănătatea inimii și în lupta împotriva infecțiilor. Totodată, ajută la vindecarea oaselor după o leziune sau o intervenție chirurgicală.

Vitamina A

Vitamina A este importantă pentru bebeluși și copiii mici, fiind necesară pentru un sistem imunitar sănătos, dar şi pentru o vedere mai bună şi o piele fără probleme.

Sursele bune de vitamina A includ:

  • lactate
  • morcovi
  • cartofi dulci
  • mango
  • legume de culoare verde închis, cum ar fi spanacul, varza și broccoli

Atenție însă! Cel mai bine este ca vitaminele să nu fie lăsate la îndemâna copiilor mici și să discutați despre aportul adecvat de vitamine pe măsură ce cresc pentru a preveni supradozarea accidentală cu suplimente.


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Recomandari
Redactia.ro
RTV
Proiecte speciale
Unica.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial