De când e bine să învețe o limbă străină

 Avantajele învățării unei limbi străine (cu cât mai multe, cu atât mai bine, de fapt) sunt de necontestat Dar de când ar fi bine să învețe copilul o limbă străină? Și cum poți să i-o predai pe înțelesul lui?

 

Vârsta ideală pentru a începe învățarea unei limbi străine este de 2 ani, fapt demonstrat de studiile care spun că cei care intră în contact cu o limbă străină în primii 2-3 ani de viață pot ajunge la nivelul unui vorbitor nativ. Mai mult, la această vârstă învățarea unei limbi străine se face în mod natural și la fel de ușor ca asimilarea limbii materne.

Cum îl ajută o limbă străină

Învățarea timpurie a unei limbi străine dezvoltă intelectul copilului, îi antrenează memoria, îi lărgește aria de cunoștințe prin familiarizarea cu o altă cultură. Un factor foarte important care determină nivelul de asimilare este expunerea timpurie a copilului la noua limbă care trebuie să fie similară cu expunerea la limba maternă. O oră sau două pe săptămână sunt inutile deoarece copiii nu învață vocabular și gramatică, ei absorb limba vorbită în jurul lor într-un mod intuitiv.  Faptul că familia nu vorbește limba pe care copilul o învață nu este un impediment atâta timp cât copilul urmează o gradiniță cu predare integrală în limba respectivă. Pe de altă parte, continuitatea este esențială fiind important să se mențină un program constant de învățare deoarece copilul asimilează ușor, dar poate uita la fel de ușor.

Numeroasele cercetări din domeniu au demonstrat faptul că, atât din punct de vedere academic, dar și cognitiv, copiii care învață o limbă străină de la vârste fragede sunt mai creativi și au capacitatea de a rezolva mult mai ușor probleme complexe. În plus, odată ce copilul cunoaște o limbă straină este mult mai ușor pentru acesta să înțeleagă și să asimileze alte structuri lingvistice.

Cum se alcătuiește programalimba2

Programa educațională în cadrul grădinițelor cu predare integrală într-o limbă străină este elaborată de specialiști, pedagogi și psihologi. Astfel, există cinci domenii experiențiale: limbă și comunicare, științe, domeniul psihomotric, cel estetic-creativ și domeniul om și societate. Orarul unei zile poate să conțină ca activități principale matematica și educație fizică sau științe ale naturii, muzică sau educarea limbajului și artă și în completare activități liber-alese ca: jocuri de masă, jocuri de rol, exerciții grafice, jocuri de mișcare, construcții.

Majoritatea se axează pe creativitate și memorie, iar restul sunt destinate relaxării active și reprezintă tranziția de la o activitate principală la alta. Toate acestea se desfășoară exclusiv în limba straină și au scopul de a însuși și fixa termeni noi.

Învățarea unei limbi străine reprezintă, de fapt, o investiție importantă în viitor, iar toate studiile disponibile ar trebui să îi determine pe părinți să își expună copiii încă de la vârste fragede la noi culturi și limbi străine.

text: Despina Hoinaru Managing Partner, Die Biene Maja Kindergarten

foto Shutterstock


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Recomandari
Buton