Specialiștii din domeniul comerțului electronic estimează pentru anul 2022 o creștere a vânzărilor în acest sector cu circa 10%. Avansul este unul considerabil, ținând cont că vine după ani de creșteri consistente. Dacă în anul 2020 foarte mulți români au apelat la comenzile online de nevoie, în contextul pandemiei, ulterior s-a conturat și mai avansat trendul de consolidare și creștere a interesului pentru cumpărăturile efectuate prin mijloace electronice, la distanță.
Una dintre cele mai apreciate nișe din e-commerce este cea de vânzare produse electronice și electrocasnice. Numărul românilor care au apelat deja cel puțin o dată la un magazin de electrocasnice și electronice este foarte mare, potrivit datelor din piață. Se estimează că acest sector va atrage și mai mulți clienți, iar cei mai mulți dintre aceștia se vor obișnui să caute online din start de fiecare dată când au nevoie de astfel de bunuri de folosință îndelungată.
Desigur, este avantajos să comanzi online orice fel de produse sau servicii. Motivele principale țin de timpul economisit, de varietatea de produse, de accesul imediat la ceea ce dorești. Însă aceste motive, alături de altele, sunt și mai solide atunci când vinde vorba despre produse electrocasnice și electronice, pentru casă și gradină, pentru confortul personal. Putem include în categorie chiar și gadgeturi, fel de fel de dispozitive reprezentative pentru tehnologia modernă, de ultimă generație.
Când cumperi produse electrocasnice și electronice, deci produse de valoare financiară mai mare, ești mai atent la cost, iar diferența de preț chiar și de câteva procente este mai relevantă decât în cazul altor categorii de produse (bunurile de larg consum de exemplu). Astfel, este avantajos să cauți pe internet magazine online de electrocasnice și electronice, să compari prețurile și să alegi cea mai bună ofertă. Când selectezi o anumită opțiune, este important să iei în calcul nu doar prețul efectiv cu TVA inclus, ci și taxele de transport, care de asemenea pot să difere semnificativ de la un e-shop la altul, în cazul produselor de mari dimensiuni.
Un alt motiv în favoarea comerțului electronic pe categoria de bunuri de folosință îndelungată: ai acces la informații tehnice complete, care ar fi fost mai greu de parcurs într-un magazin fizic. Poți compara produsele pentru a alege exact ceea ce ai nevoie. Mai mult decât atât, de mare ajutor în comerțul online este sfatul altor clienți. Cei ce au cumpărat produsele respective pot posta online recenzii chiar pe website-urile magazinelor online, dar și pe bloguri, în social media etc. Cert este că dincolo de sfaturi ale specialiștilor, ai sfaturi ale altor consumatori, considerate foarte utile de multe persoane.
Alte avantaje ale cumpărăturilor online țin de comoditatea procesului, de siguranța tranzacțiilor (totul este confidențial, realizat de la distanță), de posibilitatea de a plăti online cu cardul în cel mai simplu mod. Poți primi prin e-mail documentele aferente – factură sau chiar și garanție în anumite situații. Un alt mare plus: scapi de grija transportului, căci orice comandă online este livrată prin curier rapid, la adresa dorită, oriunde în România. Nu în ultimul rând, merită să amintim și un alt argument în favoarea cumpărăturilor online: poți returna produsele într-un anumit timp, chiar și fără a invoca un motiv. Conform legislației europene, implementate și în țara noastră, consumatorul are acest drept de retur garantat, în anumite condiții firești, care să nu dezavantajeze nici comerciantul în relația corectă de comerț.