Aproximativ 22 de milioane de femei din toată Europa își folosesc frigiderul pentru păstrarea obiectelor vestimentare și a produselor cosmetice, potrivit unui studiu realizat de echipa care a creat frigiderul Samsung Food Showcase. Această tendință este în creștere și arată apariția unei noi dive, în toată Europa: Kitchenista.
Conform rezultatelor studiului, una din cinci femei din Europa păstrează la rece, în frigider, obiecte vestimentare sau produse cosmetice pentru a le asigura un aspect plăcut și prospețime pentru cât mai mult timp. De la pulovere, farduri, tratamente de păr și chiar lenjerie intimă la branțuri pentru pantofi, lacuri de unghii, măști pentru conturul ochilor și haine din cașmir, toate își găsesc locul în frigiderul kitchenistei.
Studiul arată că Polonia se situează pe primul loc în topul țărilor cu cele mai multe kitcheniste din Europa: aproape două din cinci femei (6,3 milioane) folosesc frigiderul pentru păstrarea la rece a produselor cosmetice și de înfrumusețare. Germania se clasează pe locul al doilea, cu 5,3 milioane de femei care își depozitează cosmeticele în frigider, iar Franța e pe locul trei, cu 4,5 milioane de femei.
Franța, însă, este țara în care găsim cele mai multe kitcheniste atunci când vine vorba de obiecte vestimentare păstrate la rece. Rezultatele arată că peste jumătate de million de franțuzoaice preferă să își păstreze anumite haine la temperaturi scăzute, adică peste o treime din totalul femeilor din Europa care țin obiecte vestimentare în frigider.