O mama indurerata implora retelele sociale sa nu o mai bombardeze cu reclame la produse de bebelusi

Gillian Brockell, o femeie indurerata careia bebelusul i-a murit dupa o nastere prematura, a scris revoltata o scrisoare dechisa pe washingtonpost.com, pe care o adreseaza retelelor de socialiare precum Facebook sau Instagram.

Femeia si-a pierdut copilul pe 1 decembrie, cu doar o luna si cateva zile inainte ca acesta sa aiba programata nasterea.
Nemultumirea lui Gillian vine din asaltarea sa cu reclame si anunturi destinate viitoarelor mamici. Algoritmii retetelelor de socializare, sustine femeia, stiu bine ca ea era insarcinata. La fel de bine ar fi trebuit sa stie si ca a pierdut sarcina, pentru a nu o bombarda cu reclame ce nu fac decat sa ii aduca aminte de pierderea suferita.

Daca algoritmii vostri sunt suficient de inteligenti sa stie ca am fost insarcinata, sigur sunt suficient de inteligenti sa isi dea seama ca mi-a murit copilul

„Draga companii de tehnologie,

Stiu ca stiti ca am fost insarcinata. E vina mea, n-am rezistat sa pun hashtag-uri pe Instagram #30weekspregnant #babybump. Si, ca fraiera, am si dat click o data sau de doua ori pe reclame la hainele de maternitate pe care mi le afisea Facebook.
Ce pot sa zic, sunt utilizatorul vostru ideal.

Sigur ati vazut postarea mea de multumire tuturor prietenelor venite la petrecerea de baby shower. Probabil ati vazut cand cautam pe Google”rochie de maternitate pentru vacanta” sau „vopsea sigura pentru patut”.

Dar nu m-ati vazut si cand am cautat „braxton hicks vs traliu prematur” sau „bebelusul nu misca”?
Nu ati luat seama la cele 3 zile de inactivitate pe social media, iesite din comun pentru un utilizator inrait ca mine?
Apoi anuntul ce continea cuvinte cheie, precum „inima franta”, „problema” sau „bebelus nascut mort”? Asta nu urmariti?

Vedeti voi, numai in SUA, anual, 24.000 de sarcini se incheie cu un bebelus nascut mort.
Sa va spun cum sunt retelele sociale cand in sfarsit ajungi acasa de la maternitate, cu cele mai goale brate din lume, cand dupa zile intregi de plans pui mana pe telefon pentru a-ti mai distrage atentia…

Iar cand noi, milioane de oameni cu inima franta, dam click pe „nu vreau sa vad reclama asta” si chiar raspundem la intrebarea „de ce”, explicand ca nu mai e relevant continutul, stii ce decide algoritmul vostru? Decide ca ai nascut, presupune din start ca sarcina s-a incheiat cu bine si apoi incep reclamele pentru cele mai bune sutiene (am frunze de varza pe sani, pentru ca asta e cel mai bun sfat pe care lumea medicala ti-l poate oferi pentru oprirea laptelui), dvd-uri despre cum poti sa iti faci copilul sa doarma toata noaptea (as da orice sa il aud plangand) si cele mai bune carucioare, ce cresc odata cu copilul (al meu va ramane mereu de doua kilograme).

Va rog, va implor, daca algoritmii vostri sunt suficient de inteligenti sa stie ca am fost insarcinata sau ca am nascut, sigur sunt suficient de inteligenti si sa realizeze ca mi-a murit copilul si sa imi targeteze reclamele potrivite sau poate chiar deloc.

Imagine: tashka2000/123rf.com

 

 

URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Buton