(P) Carenţa de Vitamina C

Cunoscută pentru implicaţiile benefice în sănătatea sistemului imunitar şi pentru proprietăţile antioxidante, vitamina C este considerată unul dintre cei mai siguri şi mai eficienţi nutrienţi. Şi-a câştigat notorietatea de remediu eficient în numeroase manifestări.

Vitamina C are foarte multe beneficii pentru organism, precum reducerea riscului de manifestări cronice. Multe dintre procesele fiziologice normale ale organismului produc compuşi nocivi numiţi radicali liberi. Aceştia fac parte din categoria oxidanţilor, care, de regulă, sunt neutralizaţi de sistemul antioxidant natural al organismului nostru.

Care este doza zilnică recomandată de Vitamina C

Chiar dacă aportul de vitamina C a fost corelat cu numeroase beneficii, acest antioxidant trebuie consumat într-un mod echilibrat. Daca utilizaţi suplimente alimentare pe bază de vitamina C, nu este recomandat să luaţi mai mult de 2000 de mg de vitamina C pe zi.

Potrivit National Institutes of Health12, doza zilnică recomandată pentru vitamina C este de:

  • 75 mg pentru femei;
  • 90 mg pentru barbati;
  • 85 mg pentru femeile insarcinate;
  • 115-120 mg pentru femeile care alapteaza.

Este toxică Vitamina C luată în exces?

De regulă, dietele echilibrate şi bogate în fructe şi legume pot asigura cantităţi suficiente de vitamina C. Totuşi, persoanele care ar putea fi susceptibile la deficitul de vitamina C pot beneficia de utilizarea suplimentelor de vitamina C, fiind recomandată şi validarea administrării de către medic. Luate în doze adecvate, suplimentele orale pe bază de vitamina C sunt, în general, considerate sigure.

Carenţa de Vitamina C

Carența de Vitamina C reprezintă scăderea nivelului acesteia din organism, cu epuizarea rezervelor. Cel mai frecvent, carenţa de Vitamina C apare la persoanele subnutrite, iar scăderile accentuate și îndelungate pot duce la apariția scorbutului, o boală care presupune cronicizarea deficitului de vitamină C și este caracterizată prin apariția unor manifestări clinice specifice sindromului hemoragic, cu hipersecreție de dentină și osteoid.

Vitamina C, fiind hidrosolubilă (se dizolvă in apă), prezintă un risc redus de apariţie a efectelor toxice sau a celor adverse deoarece excesul este eliminat pe cale urinară. Cu toate acestea, pot exista situaţii în care depăşirea dozei maxime recomandate de vitamina C (2000 mg) ar putea provoca reacţii adverse, precum:

  • greaţă, vărsături şi diaree;
  • crampe sau dureri abdominale;
  • dureri sau arsuri în zona pieptului;
  • erodarea danturii;
  • senzaţie de vertij;
  • oboseală şi somnolenţă;
  • insomnie;
  • dureri de cap

Care sunt semnele deficienţei de Vitamina C?

Pentru că organismul uman nu poate sintetiza singur vitamina C, el depinde de sursele exogene: alimentaţie şi suplimente. S-a observat că, in situaţia în care ne supunem unor diete extreme, dacă fumăm sau consumam alcool în exces, precum şi în cazul unor probleme de absorbţie a vitaminei C în organism, ne putem confrunta cu o serie de manifestări puse pe seama deficienţei de vitamina C:

  • oboseală şi slăbiciune constantă;
  • dureri musculare şi dureri osteoarticulare;
  • păr casant;
  • sângerări nazale;
  • scădere ponderală;
  • apatie;
  • anxietate;
  • cicatrizare deficitară a ranilor;
  • edeme.

De asemenea, există anumite afecțiuni în care este necesară administrarea unui aport crescut de vitamină C. Acestea sunt: sindromul febril, inflamațiile acute, sindromul diareic, tireotoicoza, aclorhidria, hipoproteinemiile, deficitul de fier și arsurile. Un aport crescut de vitamină C este necesar și în cazul persoanelor fumătoare și a persoanelor supuse diferitelor tratamente chirurgicale, deoarece vitamina C este implicată în procesul de vindecare a leziunilor

Esteto.ro comercializează foarte multe produse naturiste cu un procent ridicat de Vitamina C.

Recomandari
Redactia.ro
ziareonline.ro
RTV
Proiecte speciale
Unica.ro
Sfatul Medicului
Trending news
Mai multe din Feminin