(P) Cum poți să-ți promovezi afacerea cu bani puțini

Atunci când intri în lumea antreprenoriatului, marketingul trebuie să fie nelipsit din planul tău de afaceri. Indiferent cât de bune sunt produsele sau serviciile pe care le oferi, dacă nu le aduci în atenția publicului compania ta va bate pasul pe loc. Promovarea este esențială pentru atragerea și fidelizarea clienților, creșterea brandului, dezvoltarea afacerii și obținerea de profit. Însă, știm cu toții că firmele aflate la început de drum sau business-urile mici nu își permit bugete prea mari pentru marketing. De aceea, ne-am gândit să trecem în revistă împreună câteva dintre modalitățile de promovare ce pot fi realizate cu bani puțini. Iată cum poți obține rezultate maxime cu costuri scăzute:

Folosește-te de rețele de socializare

Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest și multe altele, dacă afacerea ta nu este prezentă pe aceste canale media, încearcă să rezolvi această problemă chiar acum! Promovarea prin intermediul social media este relativ ieftină, dar și indispensabilă. Ai posibilitatea de a comunica foarte ușor cu clienții tăi și de a-i ține la curent cu toate detaliile referitoare la produse noi, oferte, promoții, experiențe sau evenimente. Rețelele sociale le oferă oamenilor informații importante despre compania ta, te ajută să construiești comunități online și să apari în căutările generaliste și relevante pentru domeniul tău de activitate.

Oferă conținut de calitate

Dacă știi ce este o strategie de marketing prin conținut, atunci mizează pe această metodă de promovare ca să-ți crești afacerea. Poți să creezi un blog pe website și să postezi periodic articole utile din sfera ta de activitate. În cazul în care nu ai talent la scris, apelează la o altă persoană care să-ți redacteze conținut de calitate. Nu te va costa prea mult, dar va fi o investiție pe termen lung. Materialul video intră și el în această categorie, așa că dacă nu te atrag textele poți alege să realizezi videoclipuri. Ai grijă să găsești subiecte care să stârnească interesul oamenilor și care să fie utile, să le ofere răspunsuri la întrebări, soluții la diverse probleme sau anumite recomandări.

Colaborează cu diverși bloggeri

Este binecunoscut faptul că activitatea anumitor persoane cunoscute în mediul online influențează modul de cumpărare al oamenilor. Dacă vrei să-ți promovezi compania, fă un mic research pentru a găsi bloggerii care scriu pe o nișă potrivită produselor sau serviciilor pe care le oferi. Contactează-i prin intermediul e-mailului și vezi dacă sunt interesați să testeze unele produse și să scrie despre ele. Poți încheia contracte de tip barter cu unii dintre cei mai urmăriți bloggeri cu scopul de a obține notorietatea mult dorită, dar și mai multe vânzări.

Organizează concursuri cu premii

Oamenii adoră concursurile, așa că te poți folosi de acest lucru ca să-ți promovezi afacerea. Organizează un concurs pe website și promovează-l pe rețelele sociale. Poți oferi drept premii produse sau servicii pe care le vinzi ori ai posibilitatea de a realiza totul în colaborare cu un alt brand dacă îți dorești un impact și mai mare. Definește tipul de audiență pe care o targetezi și caută să obții cât mai multe înscrieri de la oameni interesați de ceea ce oferă compania ta.

Oferă materiale promoționale

Această metodă clasică de promovare încă este destul de eficientă. Dacă iei în considerare faptul că o parte din publicul tău țintă s-ar putea să nu aibă acces la strategiile din online, fără îndoială vei câștiga clienți în plus. Însă, totul ține de specificul afacerii tale pentru că impactul va fi unul simțitor pentru un restaurant, de exemplu, dar nu și pentru un magazin virtual. Așadar, realizează pliante, broșuri, bannere, autocolante, baloane sau alte produse personalizate cu logo-ul companiei tale și începe să le distribui oamenilor. Poți să le oferi cadou și pixuri, brichete, rulete, magneți pentru frigider, agende, carnețele ori alte materiale relativ ieftine și ușor de personalizat cu datele afacerii tale.

Participă la conferințe și evenimente de business ca să atragi atenția asupra afacerii tale, folosește-te de prieteni care să te recomande celor interesați de produsele sau serviciile tale ori investește în opțiuni de retargeting și remarketing. Cu siguranță lista rămâne deschisă pentru că există o mulțime de modalități ingenioase prin care îți poți promova afacerea, chiar și cu bani puțini.


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Buton