Problemele de sănătate se văd pe faţa ta! Descifrează-le!

PROBLEMA Cearcăne
De obicei, pigmentul închis la culoare şi pielea subţiată de sub ochi care face mai vizibile vasele de sânge sunt caracteristici moştenite.
Dar pot fi şi semnul unei deficienţe de fier, al sinusurilor înfundate, al alergiilor (febra fânului) şi deshidratării.
Şi alimentaţia fast food sau oboseala, lipsa de exerciţiu în aer liber pot fi cauzele apariţiei cearcănelor.

Soluţia:
Mănâncă mâncare gătită acasă de cel puţin trei ori pe săptămână şi ieşi la aer!
Dormi bine, fă mişcare! Un masaj facial cu uleiuri esenţiale sau inhalaţii cu ceaiuri din plante pot debloca sinusurile.
Dacă eşti mereu palidă şi obosită, s-ar putea să ai anemie, aşa că programează-te la medicul de familie.

 

PROBLEMA – Buze crăpate
Aceasta este o problemă frecventă în anotimpul rece, când pielea sensibilă a buzelor se poate exfolia la frig şi vânt, mai ales dacă le umezeşti continuu. Buzele uscate cronic pot fi şi indiciul unui nivel scăzut de vitamine B în alimentaţie.

Soluţia: Ca să scapi rapid de acest simptom neplăcut, ia un supliment cu vitamine din complexul B. Şi mănâncă boabe (fasole, linte, năut), lactate şi cereale.

 

PROBLEMA – Coşuri
Acneea poate fi cauzată de un dezechilibru hormonal (exces de testosteron, de exemplu). Alimentaţia fast food şi stresul contribuie la înrăutăţirea situaţiei. În special fumătoarele par să fie afectate de o anumită formă de acnee.

Soluţia: Renunţă la fumat şi combate stresul cu exerciţii de yoga şi de respiraţie, care te ajută să-ţi oxigenezi ţesuturile. Şi alimentele cu indice glicemic ridicat pot fi cauza apariţiei coşurilor, aşa că ar fi bine să renunţi pentru o vreme la dulciuri şi băuturile carbogazoase dulci, mănâncă doar pâine şi paste integrale, boabe, legume şi fructe proaspete. Foloseşte pentru tratamentul zilnic produse destinate pielii acneice.

 

PROBLEMA – Păr cu aspect tern
Produsele de îngrijire dure pot să-ţi îndepărteze grăsimea din păr, în timp ce lipsa acizilor graşi din alimentaţie are rolul ei în aspectul părului tău ca de sperietoare, aşadar mănâncă mai mult peşte oceanic şi nuci, alune, seminţe.
O dietă săracă în proteine poate da un look tern părului, iar schimbările hormonale apărute după naşterea unui copil sau la menopauză pot fi cauza căderii lui.

Soluţia: Un păr cu firul subţire poate fi semnul lipsei de fier în organism, caz în care ar fi bine să mănânci carne roşie slabă şi salate din frunze verzi (spanac, năsturel, untişor, lăptucă). Mai pot ajuta şi alimentele bogate în iod, precum macroul sau codul.
Căderea părului mai poate fi cauzată de o proastă irigare a pielii, caz în care mişcarea şi exerciţiile fizice zilnice pot activa circulaţia sângelui în zonă şi încuraja creşterea acestuia.

 

PROBLEMA – Ochi roşii
Poţi să ai ochii roşii după o noapte nedormită, dacă ai o alergie la praf, chimicale şi polenuri sau o infecţie oculară. Ochii injectaţi puternic mai pot indica tensiune arterială ridicată, aşa că ar fi bine să mergi la medic.

Soluţia: Şi lipsa vitaminei B2 poate duce la înroşirea ochilor. Găseşti vitamine B în cereale integrale, brânză şi ouă. Împotriva iritaţiilor minore, a alergiilor de sezon şi a conjunctivitelor nespecifice, poţi folosi picături pentru ochi. Dacă înroşirea este efectul sindromului de ochi uscat, care apare în urma mai multor ore de lucru la calculator, încearcă lacrimile artificiale.

 

PROBLEMA – Ten uscat sau tern
Dacă tenul tău nu mai străluceşte cum obişnuia, s-ar putea să nu mănânci suficienţi acizi graşi esenţiali. Aceste grăsimi bune joacă un rol foarte important în sănătatea pielii, regenerarea celulelor (inclusiv tegumentare), umiditatea şi elasticitatea pielii. De asemenea, fumatul, deshidratarea şi expunerea la soare pot avea aceleaşi efecte distrugătoare asupra tenului, făcându-l aspru, uscat şi tern.

Soluţia: Stă într-o dietă echilibrată. Introdu în alimentaţie cât mai mult peşte gras, legume cu frunze verzi şi nuci, morcovi şi cereale integrale, pline de vitamine. Bea cel puţin un litru de apă pe zi şi aplică pe faţă o cremă hidratantă, de mai multe ori pe zi. Dacă nu poţi mânca frecvent peşte, un supliment cu Omega 3 te poate ajuta să-ţi refaci stocul de acizi graşi esenţiali.

 

PROBLEMA – Capilare sparte
Sunt mici vase de sânge dilatate care au devenit astfel vizibile prin piele. Cauzele dilatării şi spargerii acestor vase pot fi mai multe: fumatul, alcoolul, mâncărurile fierbinţi sau condimentate şi schimbările mari de temperatură.

Soluţia: Renunţă la fumat şi evită alcoolul, mai ales în perioadele foarte calde sau foarte reci. Nu face băi fierbinţi şi nu intra la saună. Redu mâncărurile picante din alimentaţie şi alege în schimb variante bogate în flavonoide, precum citricele şi broccoli, legume şi fructe bogate în vitamina C, care fortifică vasele de sânge, inclusiv capilarele.

Încearcă şi creme împotriva capilarelor dilatate şi a pielii cuperozice, cu tendinţă spre rozacee.

 

 

Citeşte mai multe aici

Foto: shutterstock.com


Recomandari
Unica.ro
Recomandari shopping
Mai multe din Dieta, nutritie, sport