Sistemul solar – Câte planete sunt în galaxia noastră

Sistemul Solar din care face parte și planeta noastră este, la rândul lui, parte din Galaxia Lactee. Află câte planete sunt în Sistemul Solar și câte în galaxia noastră.

Se estimează că Sistemul solar din care facem parte s-a format în urmă cu aproximativ 4,5 miliarde de ani. În total, în jurul Soarelui se rotesc 8 planete, 5 planete pitice, 171 de sateliți ai planetelor, sute de mii de asteroizi și mai multe mii de comete.

Câte planete sunt în sistemul solar

În Sistemul nostru Solar sunt 8 planete: Mercur, Venus, Pământ, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun. Până nu demult, și Pluto era considerată planetă, însă noile date obținute de oamenii de știință au arătat că în Sistemul Solar există și alte corpuri cerești similare. Aceste corpuri sunt considerate planete pitice. Alături de Pluto, mai sunt și alte planete pitice recunoscute: Ceres, Makemake, Haumea și Eris.

În Sistemul Solar există două tipuri de planete:

• telurice – care sunt compuse din roci și din metale: Mercur, Venus, Pământul și Marte
  • gazoase: Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun
Câte planete sunt în Sistemul Solar

Plantele din Sistemul solar

Mercur

Este planeta cea mai apropiată de Soare, înconjurându-l o dată la fiecare 88 zile (măsurate pe Pământ). Aparent, Mercur este similară cu Luna, fiind împânzită de cratere. Ea nu are sateliți naturali . Temperatura la suprafața planetei Mercur variază de la aproximativ -183C până la 423C, punctul subsolar fiind cel mai fierbinte și fundul craterelor de lângă poli fiind punctele cele mai reci.

Venus

A doua planetă de la Soare, venus este situată la 108 milioane km de Soare. Venus este extrem de uscată, iar în atmosfera ei, compusă majoritar din gaz carbonic, se produce un intens efect de seră, care ridică temperatura la suprafața ei la valori care depășesc 450 de grade Celsius. Venus își parcurge orbita în 224,7 de zile, iar rotația în jurul propriei sale axe este foarte lentă, durează 243 de zile și are loc de la vest la est, în sens invers față de rotația celorlalte planete.

Pământ

Numită și Terra sau Planeta albastră, planeta noastră  este a treia după distanța față de Soare și a cincea ca mărime în Sistemul Solar. Luna e singurul satelit natural al Pământului. Terra se învârte în jurul Soarelui în 365,26 de zile, perioadă cunoscută drept un an. În acest timp, Pământul se rotește în jurul axei sale de aproximativ 366,26 ori.

Terra face parte dintre planetele interioare ale Sistemului Solara, adică planetele aflate în interiorul centurii de asteroizi. Pământul este cea mai mare planetă telurică din sistemul solar și singura din Universul observabil cunoscută ca adăpostind viata.

Marte

A patra planetă a Sistemului Solar este numită și „planeta roșie' datorită înfățișării sale văzută de pe Pământ. Culoarea roșiatică se explică prin prezența pe suprafața sa a oxidului de fier. Marte este o planetă telurică cu o atmosferă subțire; printre caracteristicile suprafeței se numără și craterele de impact ce amintesc de Lună, dar și vulcani, văi, deșerturi și calote glaciare polare ce amintesc de Pământ. Pe Marte se găsește cel mai înalt munte cunoscut al Sistemului Solar, Olympus Mons, precum și cel mai mare canion, numit Valles Marineris.

Jupiter

A cincea planetă de la Soare, este cea mai mare dintre toate planetele din Sistemul solar. Are diametrul de 11 ori mai mare decât cel al Pământului, o masă de 318 ori mai mare. Jupiter este în jur de 86% hidrogen și 14% heliu cu urme de metan, apă, amoniac și „piatră'.

Saturn

A șasea planetă de la Soare și a doua ca mărime din Sistemul Solar, după Jupiter. Împreună cu Jupiter, Uranus și Neptun, Saturn este clasificat ca un gigant gazos. Structura internă a planetei constă într-un miez de piatră și gheață, înconjurat de un strat gros de hidrogen metalic și un strat gazos exterior. Saturn prezintă un sistem de inele, care sunt alcătuite din particule de gheață și mici cantități de deșeuri de praf și rocă.

Uranus

A șaptea planetă de la Soare și a treia ca mărime. Uranus, prima planetă descoperită în vremurile moderne, a fost descoperită de William Herschel în timp ce scruta sistematic cerul cu telescopul personal, pe 13 martie 1781. A fost de fapt văzută de mai multe ori, fiind însă ignorată, deoarece era considerată o altă stea obișnuită. Uranus este compusă în mare parte din stânci și felurite ghețuri, cu doar 15% hidrogen și puțin heliu.

Neptun

A opta planeta de la Soare, Neptun este a patra planetă după diametru și a treia după masă. Neptun a fost prima planetă găsită prin calcule matematice. Neptun și Uranus sunt considerați  „giganți de gheață'. Interiorul lui Neptun, ca și în cazul lui Uranus, este compus în principal din roci și gheață.

Câte planete sunt în galaxia noastră

Sistemul solar este localizat în galaxia Calea Lactee. Caleea Lactee este o galaxie cu un diametru între 150.000 și 200.000 de ani-lumină, formată din 100-400 miliarde de stele și peste 100 de miliarde de planete. Soarele este în cadrul unuia dintre brațele exterioare ale Căii Lactee, cunoscut și ca Brațul Orion. Soarele este localizat la aproximativ 25.000 și 28.000 ani lumină dinstanță de Centrul Galactic.

Planetele sistemului solar pentru copii