Detoxifierea, primii pasi

Te simti slabita si fara energie? Obosesti repede si parca nu ai chef de nimic? Esti mai stresata si nervoasa ca de obicei? Alergiile si infectiile iti creeaza probleme? Organismul te atentioneaza ca e timpul sa faci o cura de detoxifiere!

Dupa un anotimp rece in care am stat mai mult in casa, nu am facut miscare atat cat ar fi trebuit si am consumat mai multe proteine si grasimi, primavara este cea mai buna perioada pentru a ne detoxifia organismul.

Simtim pe propria piele ca mediul in care traim este incarcat de substante toxice care patrund in organism prin aerul inspirat – din ce in ce mai poluat, prin alimente – despre care foarte rar stim de unde provin si la ce prelucrari au fost supuse, si chiar prin apa.

Daca adaugam stresul vietii moderne trepidante si dietele haotice, intelegem de ce corpul nostru incepe sa se resimta si striga dupa ajutor atunci cand toxinele pe care le primeste sunt mult mai multe decat ceea ce colonul, ficatul, rinichii, plamanii, pielea pot elimina in mod normal.

Specialistii recomanda curele de detoxifiere la fiecare schimbare de anotimp, sau cel putin de 2 ori pe an. Insa, inainte de a opta pentru un program de detoxifiere, consulta-te cu medicul de familie sau nutritionistul, pentru a nu alege o cura prea drastica.

Detoxifierea presupune un regim alimentar usor, cu cat mai multe alimente naturale, fara E-uri, si cat mai putine alimente rafinate. Pentru rezultate cat mai bune, include in meniu:

  • cat mai multe fructe si legume crude, cat mai naturale, nu stropite cu pesticide si ierbicide, substante care afecteaza mecanismele implicate in detoxifierea organismului;
  • sucuri naturale (preparate in casa) si infuzii de plante;
  • cereale integrale – nu mai mult de doua ori zilnic;
  • peste – de cateva ori pe saptamana;
  • nuci, migdale, alune si seminte (de dovleac, de susan, de in) crude si nesarate – o mana plina zilnic;
  • miere in loc de zahar;
  • ceai verde in loc de cafea – ceaiul verde este un bun energizant, iar taninurile pe care le contine usureaza digestia si regleaza tranzitul intestinal;
  • doar ulei de masline obtinut prin presare la rece;
  • condimente vegetale (patrunjel, marar, oregano, rozmarin), pe care le poti adauga in salata

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Recomandari
Redactia.ro
RTV
Proiecte speciale
Unica.ro
Trending news
Mai multe din Dieta, nutritie, sport