De ce ai nevoie de 7 ore de somn

Studiile demonstrează că este necesar să dormim măcar 7 ore în fiecare noapte. Dacă dormi mai puțin de 7 ore, pentru o perioadă mai îndelungată, creierul îți 'îmbătrânește' efectiv cu 5-7 ani, spun cercetătorii. De ce ai nevoie de 7 ore de somn? Uite 7 motive (nu și singurele).

 

 

1. Ești mai deșteaptă

Înțelegi mai bine, te exprimi mai bine, ai o memorie mai bună atunci când ți-ai făcut cele 7 ore de somn pe zi. Asta au demonstrat cercetătorii care au efectuat o mulțime de teste pe eșantioane reprezentative de femei de diferite vârste. Acele femei care au dormit 5 sau mai puține ore pe noapte au obținut scoruri semnificativ mai mici la testele de înțelegere și vocabular. Nu pentru că ar fi fost mai puțin inteligente, ci pentru că somnul ajută creierul să-și reîncarce bateriile și să funcționeze la întrega capacitate.
2. Simți mai puțin durerea

În cadrul unui studiu desfășurat de cercetătorii spitalului Henry Ford, s-a descoperit că atunci când pacienții care dormeau până la 10 ore, timp de 4 nopți consecutiv, aceștia erau mai rezistenți în fața durerii cu 25%, orele de somn suplimentar având efectul a 60 de miligrame de codeină!

 

3. Mănânci mai puțin

Atunci când organismul este privat de somn, secretă mai multă grelină, așa-numitul 'hormon al foamei'. Nu numai că mâncăm mai mult, dar tindem să consumăm mai mulți carbohidrați, pentru a obține un surplus de energie, de care avem nevoie din cauza lipsei de somn. (Citește și De ce nu slăbesc? – 7 cauze la care nu te-ai gândit)

 

4. Stai departe de diabet

Atunci când nu dormim cel puțin 7 ore, capacitatea noastră de a procesa glucoza din sânge scade cu până la 25%. După 6 ani în care ai dormit mai puțin de 7 ore pe seară, ești de 3 ori mai expus riscului de a face diabet – au concluzionat cercetătorii.

 

5. Ești ferită de cancerul la sân

Dacă dormi mai puțin de 7 ore, riscul de a face cancer de sân crește cu până la 62% – s-a concluzionat în urma unui studiu efectuat de japonezi pe 24.000 de femei. Teoria cercetătorilor este că, în lipsa somnului, glanda pineală nu secretă melatonină. Corpul nostru folosește melatonia pentru a regla nivelul de estrogen, care, neținut sub control ajută la multiplicarea celulelor canceroase la nivelul sânilor.

 

6. Nu faci prostii

Când ești privată de somn, se dezechilibrează producția de dopamină (responsabilă shutterstock_145449466pentru senzațiile de plăcere pe care le avem când facem sex sau când mâncăm) și se suprima răspunsul rațional al cortexului prefrontal. Pe scurt, dacă când ești nedormită, te poți lăsa agățată de primul venit în cale, fie el cât de suspect. (Vezi De ce l-ai atras? 3 motive la care nu te-ai aștepta)

 

7. Nu-ți mai strici weekendul

Tu crezi că dacă dormi mai puțin de 7 ore pe noapte în timpul săptămânii, vei recupera în weekend. De fapt, dacă dormi mai puțin de 7 ore timp de 5 zile, vei avea nevoie de cel puțin 2 săptămâni de somn prelungit, pentru a putea recupera perioada în care organismul a fost privat de somn.

foto Shutterstock

Recomandari
Unica.ro
Recomandari shopping
Mai multe din Dieta, nutritie, sport