Terapia prin arta pentru copii

Altfel spus, participantii vorbesc despre ei insisi, isi descopera aspecte ale personalitatii lor, modul lor de functionare interioara, precum si felul in care se raporteaza la ceilalti. Schimbul de idei, interventiile celorlalti participanti pot fi extrem de utile pentru cel care se prezinta pe sine o data cu lucrarea.

Daca interventiile participantilor sunt corect ghidate de catre terapeut, ele au un rol deosebit in facilitarea coeziunii si interactiunii dintre membrii grupului. Terapeutul este cel care modereaza discutiile si incurajeaza participantii sa se exprime in mod liber, spontan.

Pentru fiecare participant, este foarte important sa se simta in siguranta in grup, liber sa impartaseasca – atunci cand doreste! – trairile lui cu ceilalti, iar aceasta stare de bine interioara este asigurata, mai ales, prin regula confidentialitatii.

Art terapia este indicata atat copiilor, cat si adultilor.

Fiecare membru al grupului poate invata si se poate descoperi atat prin experienta personala, cat si prin experienta celorlalti si prin observatiile pe care acestia le pot face.

Oameni cu nevoi asemanatoare isi pot oferi sprijin reciproc in cadrul unui astfel de grup, se pot ajuta intre ei, pentru intelegerea si rezolvarea problemelor.

Ambianta in care se desfasoara cursul e foarte importanta, esential fiind ca atmosfera sa fie cat mai degajata.

De pilda, daca la un curs obisnuit de pictura sunt aliniate sevalete si se indica o anume metoda de lucru, la sedinta de terapie prin arta terapeutul este cel care pune la dispozitie un cadru relaxant si ofera materialele necesare.

Ce urmeaza? Fiecare persoana isi va gasi locul in care se va simti cel mai bine, va alege materialele care i se potrivesc si va lucra in modul sau personal, unic, incurajat fiind de terapeut. Se poate lucra foarte bine pe un fond muzical ales special pentru sedinte de art terapie – de cele mai multe ori, muzica clasica sau ritmuri din natura.

Materialele care se folosesc sunt diverse, pentru a oferi participantilor posibilitatea sa aleaga ceea ce li se potriveste. In functie de tema aleasa, la fiecare sedinta de lucru pot fi utilizate materiale precum: hartie, carton colorat, lipici, vopsele de diferite culori, pensule, panza, sfoara, lut de modelaj, nisip, pietre sau scoici etc.

In final, fiecare va explica de ce a ales acele materiale si nu altele. In cazul grupurilor de copii de varste mici, este indicat ca grupul sa fie mai restrans, pentru ca terapeutul sa poata acorda atentie si sprijin fiecarui copil.

Text: Irina Dimiu; consultatnt psihoterapeut Andreea Albu
Foto: 123rf.com

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2


URMĂREŞTE CEL MAI NOU VIDEO
Recomandari
Redactia.ro
RTV
Proiecte speciale
Unica.ro
Trending news
Mai multe din Copilul tau